هیچ وقت فکر نمی‌کردیم توسط ما به ملت ایران آسیب وارد شود/ از خانواده های جانباختگان دلجویی می شود/ تا به حال به این اندازه شرمنده نبوده ام
هیچ وقت فکر نمی‌کردیم توسط ما به ملت ایران آسیب وارد شود/ از خانواده های جانباختگان دلجویی می شود/ تا به حال به این اندازه شرمنده نبوده ام

فرمانده کل سپاه پاسداران درباره ی حادثه سقوط هواپیما در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کاوش، گزیده ای از سخنان سردار حسین سلامی درباره ی حادثه سقوط هواپیما در جلسه امروز ( ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

زمانیکه از ماجرا اطلاع پیدا کردیم اطلاع رسانی کردیم با این حال هر تصمیمی که گرفته شود می پذیریم و تسلیم اراده ملت بزرگ ایران هستیم.

در شرایط جنگ با آمریکا قرار داشتیم و شب حادثه ما در بالاترین حد آماده‌باش بودیم. تهدید متقابل برای ما هوایی و موشکی بود برای همین به لحاظ هوایی، دریایی و حتی زمینی در آماده‌باش بودیم.

ما در عین حال که یک پیروزی بزرگ در حمله به پایگاه آمریکا به دست آوردیم قبل از اینکه با خبر شویم علت سقوط هواپیما مسافربری بر اثر اصابت موشک ما به آن بوده این اتفاق ما را تلخ کام کرده بود.

اگر می‌خواستیم تمام جوانب را بررسی کنیم شاید هفته ها اعلام نتیجه طول می کشید اما خود ما به اثبات این مساله کمک کردیم.

ما سرباز و فدایی ملت هستیم. دوست داشتم داخل هواپیما بودم و همراه جانباختگان این حادثه بسوزم اما شاهد این ماجرا نباشم. هیچ وقت در طول زندگی اینقدر شرمنده نبوده ام. به خدای کریم قسم آرزوی ما این است که پای آرزوی این مملکت تکه تکه شویم.

ممکن است که خطا کرده باشیم که خطا کرده‌ایم اما غیرعمد بوده، جبران می‌کنیم و اجازه نمی دهیم کسی از مردمان ما کوچکترین آسیبی ببیند و حتی اگر تمام قدرت ها با هم متحد شوند اجازه نمی دهیم تار مویی از سر مردم ایران کم شود. از هیچ چیزی نگران نباشید ما فرمول همه چیز را به دست آورده ایم.

این خانواده ها را خانواده های خود می دانیم و امیدواریم اول خدا و بعد خانواده های جانباختگان ما را ببخشند.

داستان رجز خوانی آمریکا برای ایران تمام شده است.

ما بیش از همه از این حادثه ناراحت هستیم زیرا مسئولیت داریم و هیچ وقت فکر نمی‌کردیم توسط ما به ملت ایران آسیب وارد شود.

همه ی فرماندهان و نیروهای سپاه در استان ها و شهرستان ها را بسیج کرده‌ایم که همراه افراد معتمد محل از خانواده های جانباختگان این حادثه دلجویی شود و در شأن شهدا مراسم تشییع جنازه آنها برگزار شود. همانطور که سایر شهدا را تکریم می‌کنیم این جانباختگان نیز تکریم می کنیم.