استقبال بی نظیری خواهد شد همه جوانب را در نظر بگیرید
استقبال بی نظیری خواهد شد همه جوانب را در نظر بگیرید

فردا چشم ایران و جهان به اهواز دوخته است که خوزستانی چه استقبالی از فرزند وطن خواهند کرد، پس چه بهتر که ملی اندیشیده شود و با انسجام دستگاه ها یک مراسم آبرومند بدون کم و کاستی برگزار شود.

سرزمین هشت سال دفاع مقدس اولین میزبان پیکر مطهر سردار کشور؛ شهید سپهبد سلیمانی خواهد بود. البته که حق هم همین بود که شهید سلیمانی از خوزستان وارد کشور و تشییع شود، کجا بهتر از خوزستان که هم با نام شهید و سردار عجین شده و هم بوی مقاومت می دهد.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی فردا در ساعت های اولیه صبح در اهواز برگزار می شود و با توجه به استقبال مردم برای حضور در مراسم تشییع و وداع، نیاز برنامه ریزی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای برگزاری یک مراسم آبرومند و باشکوه است.

تجربیات قبلی خوزستان در برگزاری مراسم های ملی مانند فینال جام حذفی یا حتی برگزاری رژه استانی نیروهای مسلح در سطح استانی نشان می دهد که ضعف های بزرگی در این برنامه ها وجود داشته است که دیگر در برنامه تشییع فردا که احتمالا با استقبال میلیونی مردم رو به رو خواهد شد نباید تکرار شود.

تا همین لحظه کلیه فعالیت های خوزستان با اعلام استاندار و فرمانداران هر چند با بی نظمی همراه بوده و می توانست در یک خبر کلی اعلام شود، تعطیل شده و بخش هایی از مردم این شهرستان ها فردا یا حتی امشب برای شرکت در مراسم به اهواز می آیند، حتی با توجه به محبوبیت سردار سلیمانی و نوع ترور ایشان، از استان های همجوار نیز کسانی برای شرکت در این مراسم به اهواز خواهند آمد.

پس لازم است ساعت ها قبل از شروع مراسم در ترمینال ها و ورودی های شهر اهواز برای هدایت و راهنمایی مردم به محل مراسم، پارکینگ خودرو و حتی در صورت لزوم جابجایی آنها برنامه ریزی شود. البته در طول مسیرهای ارتباطی به اهواز نیز باید تدابیر لازم با حضور نیروهای پلیس و جاده ای اندیشیده شود تا مردم در سلامت کامل و در نظر گرفتن شرایط ایمنی به اهواز برسند.

مورد دیگر خود شهروندان شهرستان اهواز هستند که می خواهند به محل تشییع بیایند و نیاز به راهنمایی و جابجایی دارند چرا که اگر قرار است تا محل شروع تشییع در میدان مولوی که یکی از نقاط پرترافیک با جای پارکینگ محدود در شهر اهواز است با خودروی شخصی بیایند عملا شهر قفل می شود و حتی به برگزاری مراسم نمی رسند.

حتی لازم است که مسیرهای منتهی به مراسم تشییع مشخص و به صورت گسترده از طریق رسانه ها به اطلاع برسد و با اعلام محدودیت های ترافیکی و درخواست از مردم برای اجتناب از ترددهای غیر ضروری، از بار ترافیکی خیابان ها کاسته شود.

طبق آنچه اعلام شده مراسم تشییع در مدت زمان محدودی برگزار خواهد شد و بلافاصله باید برای تشییع به مشهد برود، پس لازم است به گونه ای برنامه ریزی شود که هم جمعیت قابل توجهی که خواهد آمد در جریان برگزاری مراسم باشند و ببینند و بشنوند که مراسم چگونه در حال اجرا است و هم بتوان در زمان کوتاه برنامه را خاتمه داد و پیکر پاک سردار حاج قاسم را به فرودگاه برای رفتن به مشهد منتقل کرد.

تامین امنیت مراسم مساله ای است که باید به آن ویژه نگریسته شود و همه احتمالات لازم نیز در نظر گرفته شود، برنامه ریزی برای ترک مردم بعد از پایان مراسم و حتی پذیرایی مختصری مانند آب نیز نباید فراموش شود.

فردا چشم ایران و جهان به اهواز دوخته است که خوزستانی چه استقبالی از فرزند وطن خواهند کرد، پس چه بهتر که ملی اندیشیده شود و با انسجام دستگاه ها یک مراسم آبرومند بدون کم و کاستی برگزار شود. نه اینکه هر اداره و سازمانی به این فکر باشد که چگونه نام خود را در این مراسم پر رنگ کند و با این بخشی فکر کردن شرمندگی بزرگی را برای خوزستان رقم بزنند.