محرومیت های شدید حاشیه شهر اهواز زیبنده ی جمهوری اسلامی نیست/ در پروژه قطار شهری اهواز قرارگاه خاتم برای همکاری اعلام آمادگی می‌کند
محرومیت های شدید حاشیه شهر اهواز زیبنده ی جمهوری اسلامی نیست/ در پروژه قطار شهری اهواز قرارگاه خاتم برای همکاری اعلام آمادگی می‌کند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه محرومیت های شدیدی که در حاشیه شهر اهواز شاهد آن هستیم زیبنده ی جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: در بحث حاشیه نشینی اهواز پیشنهادهایی را تهیه و به استاندار خوزستان ارائه کرده ایم و روش هایی برای تامین منابع مالی در این زمینه برای مناطق حاشیه نشین شهر اهواز و کوت عبدالله بررسی شد.

به گزارش کاوش، سردار سعید محمد پنجشنبه (۱۲ دی ماه) در آیین کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه که با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، استاندار خوزستان و دیگر مدیران شهری اهواز در تالار شهید جمالپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) این آمادگی را دارد که برای رفع حاشیه نشینی اهواز قدم بردارد تا محرومیت های شدیدی  را که در حاشیه شهرشاهد آن هستیم و زیبنده ی جمهوری اسلامی ایران نیز به حداقل برسانیم.

وی افزود: مردم صبور اهواز در هشت سال دفاع مقدس از کیان این مرز و بوم دفاع کردند و امروز هم با حوادث مختلف طبیعی دست و پنجه نرم می کنند همچنین در کنار اینها مشکلات اقتصادی که فشارهای بسیاری بر مردم این استان وارد کرده است را تجربه می کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: با همه ی این آلام و مصیبت‌ها اما ذره‌ای از ارادت این مردم به اسلام، انقلاب و اهل بیت کم نشده و همچنان قلبشان برای نظام می تپد که این وظیفه مسئولین را برای خدمت رسانی به مردم دوچندان می‌کند.

سردار محمد خاطرنشان کرد: هنوز آسیب های دفاع مقدس از چهره ی این استان زدوده نشده که شاهد گرفتاری‌ها و بلایای طبیعی در خوزستان بودیم، که بخشی از این ها آزمایشات الهی است، البته قسمتی از مشکلات را می توان با برنامه ریزی صحیح به حداقل رساند که مردم کمتر دچار گرفتاری شوند.

طولانی شدن پروژه های عمرانی شایسته ی جمهوری اسلامی نیست

وی با بیان اینکه شهر اهواز دچار مسائل و مشکلات عدیده ای است، ادامه داد: طولانی شدن پروژه های عمرانی شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و باید تلاش ها در این شهر چندین برابر شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: همانطور که سپاه پاسداران به واسطه رسالتی که بر دوش دارد در هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم استان خوزستان بود، امروز هم سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) وظیفه ی خود می داند که در کنار مردم باشد.

سردار محمد عنوان کرد: حضور سردار سلامی به عنوان بالاترین مقام سپاه بعد از هر حادثه ی طبیعی در استان بیانگر این است که سپاه خود را مدیون این مردم می داند و تمام تلاش خود را می کند که در هر کجا که خلی وجود دارد موانع را برطرف و کمک رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا( ص) طی ۳۰ سال، خدمت صادقانه ی خود را در کل کشور و به خصوص استان خوزستان به منصه ی ظهور رسانده، در خصوص فعالیت های قرارگاه در حوزه ی سد سازی تاکید کرد: احداث سد کرخه، گتوند و بخش های مختلفی از سد کارون به واسطه ی این قرارگاه انجام شده است که این سدها به عنوان سپر دفاعی استان عمل می کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) یادآور شد: خط انتقال آب غدیر یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بود که با همکاری استاندار و وزارت نیرو به انجام رسیده و در حال حاضر مراحل پایانی آن طی می شود، همچنین در حوزه راه، راه آهن، توسعه صنعت نفت و گاز و در بخش های مختلف محرومیت زدایی مجموعه قرارگاه خدمات بسیاری در ۳۰ سال اخیر به استان خوزستان داشته است.

سردار محمد اضافه کرد: افتخار می کنیم که برای توسعه شهر اهواز در هر نقطه ای که مسئولین استان احساس می کنند حضور قرارگاه موجب کمک می شود در حوزه های مختلف وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه امروز با همکاری نزدیک قرارگاه و شهردار اهواز شاهد آیین شروع به کار یکی ازسه  پروژه ی عمرانی توافق شده، هستیم، اظهار کرد: قرار است پروژه ی تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه ظرف مدت ۱۸ ماه به سرانجام برسد. در مدت زمان کوتاهی از انعقاد تفاهم نامه تا به امروز طراحی  پروژه ها آماده شد که این زمانبندی کوتاه در خصوص احداث یک پروژه بزرگ شهری ارزشمند است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: در حوزه فاضلاب شهری که یکی از دغدغه های مردم اهواز به خصوص در روزهای اخیر است قرارگاه خاتم الانبیا اعلام آمادگی کامل دارد تا با تجهیزات پیشرفته، امکانات و دستگاه های خود هر کجا که نیاز باشد در خدمت مسئولین استان باشد.

سردار محمد با اشاره به اینکه در پروژه قطار شهری نیز قرارگاه خاتم برای همکاری اعلام آمادگی می‌کند، افزود: قرارگاه خاتم الانبیا( ص) تجربه ی احداث بیش از ۲۸۰ کیلومتر تونل تنها در پروژه های مترو را دارد که بخش عمده ای از آن تکمیل شده و بخشی از آنها نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در اکثر کلانشهرها مانند تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان قرارگاه در حال خدمت رسانی در حوزه پروژه های مترو است و در این حوزه نیز با تمام امکانات و تجهیزات خود عمل می کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت اذعان کرد: پل طراحی شده برای میدان دانشگاه ۱۱ هزار متر مربع مساحت دارد و درفاصله ی کمی از آن در میدان جمهوری قرار است به زودی عملیات اجرایی پل دیگری با ۱۵ هزار مترمربع پل آغاز شود.

سردار محمد توضیح داد: طراحی ساخت و تامین تجهیزات پروژه ها توسط قرارگاه انجام خواهد شد و با همدلی که بین این مجموعه و مدیریت شهری اهواز وجود دارد مقرر شده بخشی از اعتبار این پروژه ها نقد و بخشی دیگر بصورت تهاتر ملک تامین شوند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم پروژه های شهری در زمانبندی مناسب تکمیل شوند و شاهد ذهنیات منفی قبل نسبت به طولانی شدن پروژه ها نباشیم لازم است که هدف تمام ارکان شهری رفع مشکلات پروژه ها باشد.

تکمیل پروژه های قرارگاه سازندگی وابسته به پیگیری مسئولان شهری است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با عنوان اینکه اگر اداره یا سازمانی جزیره‌ای عمل کند هیچ وقت پروژه ها جلو نمی‌رود، خاطرنشان کرد: موفقیتی که قرارگاه در سایر کلانشهرها داشته به واسطه این بوده که بالاترین مسئولان شهری جلسات مکرر و مستمری در کارگاه های پروژه ها تشکیل می دادند و مسائل ما را حل و فصل می‌کردند.

سردار محمد تصریح کرد: اکنون درخواست بنده این است که این هماهنگی بین مسئولان شهری اهواز نیز ایجاد شود تا شرمنده مردم نشویم زیرا ما تنها عملیات سخت‌افزاری و اجرایی را می‌توانیم انجام دهیم اما اگر مقدمات کار که خارج از اختیار ما است فراهم نشود دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی افزود: معتقدیم علی رغم تمام تحریم ها و فشارهای اقتصادی با بضاعت داخلی کشور و یک برنامه ریزی صحیح می توان بدون وابستگی به خارج از کشور موفق عمل کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی ۲۸۵ پروژه در سطح کل کشور و در استانهای مختلف در حال اجرا دارد که علی رغم مطالبات زیادی که وجود دارد تمام پروژه ها فعال است، یادآور شد: ۲۰۰ هزار نفرنیروی انسانی در پروژه های مختلف با مجموعه قرارگاه همکاری می کنند و با نگاه به داخل، بومی سازی و استفاده از ظرفیت جوانان کشور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)  به خوبی در حال خدمت رسانی به مردم است.