کارخانه تولید کاغذ خوزستان موجب استقلال کشور در این حوزه می شود
کارخانه تولید کاغذ خوزستان موجب استقلال کشور در این حوزه می شود

استاندار خوزستان گفت: کارخانه تولید کاغذ خوزستان که قرار است در مدت سه سال ساخته شود، موجب استقلال کشور در این حوزه می شود.

غلامرضا شریعتی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ اظهار کرد: یکی از کارهایی که جز آرزوهای ما بود، ساخت کارخانه کاغذسازی از نیشکر ساخته شود تا موجب حمایت جدی از صنعت نشر و همچنین موجب استقلال کشور بشود.

وی افزود: از تفاله نیشکر که قیمت چندانی ندارد و حتی مشکلات زیست محیطی برای استان در بر دارد آن را تبدیل به کاغذ به عنوان یک محصول مورد نیاز کشور و کمک به صنعت فرهنگ، هنر و آموزش، کار ارزنده‌ای است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،صندوق توسعه ملی، شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی و استانداری خوزستان رقم خود و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

استاندار خوزستان گفت: این پروژه ۴۸۰ میلیون یورو و هزار و صد میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی برای آن هست که صندوق توسعه این میزان را تقبل کرده و میزان ریالی و ۱۴ میلیون یورو از طریق سرمایه گزار و بانک‌های عامل تأمین خواهد شد.

وی گفت: سالانه ۶ میلیون اصله درخت برای این میزان کاغذ استفاده می‌شد که اصله درخت سه هزار ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در استان به بهره‌برداری رسید که یازده هزار میلیارد تومان نیازش است.

شریعتی تصریح کرد: در زمینهٔ زمان سیل ۱۰ هزار پکیج لوازم خانگی برای یازده هزار شغل ایجاد می‌کند که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعداد دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: دو هزار پکیج لوازم خانگی در زلزله مسجدسلیمان و در این آب‌گرفتگی نیز دو هزار ۵۰۰ پکیج لوازم خانگی توسط ستاد فرمان تأمین شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سال ۹۵ تفاهم‌نامه ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گزاری بود، با ستاد امضا شده است و تا حدود ۶۴ میلیارد تومان در این سه سال صورت گرفته و در حال انجام است.

مرجع/ ایسنا