تجمع کارگران شهرداری برای حقوق نیست/ آنها بزرگنمایی می کنند
تجمع کارگران شهرداری برای حقوق نیست/ آنها بزرگنمایی می کنند

مدیر منطقه پنج اهواز در رابطه با تجمع تعدادی از کارگران شهرداری گفت: این کارگران حقوق معوقه ندارند و اعتراض آنها به دلیل عدم پرداخت حقوق نیست و به این دلیل بوده که پیمانکار از مهرماه سال جاری تاکنون حق بیمه را پرداخت نکرده است.

رمضان سواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص تجمعات کارگران شهرداری منطقه پنج اظهار کرد: بیمه ی حدود ۳۰، ۴۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز از مهرماه تا کنون پرداخت نشده، برهمین اساس دفترچه های درمانی این کارگران تمدید نمی شود و اعتراض آنها به این مساله است.

وی ادامه داد: روز گذشته با پیمانکار صحبت شد که این مشکل را رفع کند اما گفته شد به دلیل اینکه از شهرداری پول طلب دارم از عهده ی این کار برنمی آیم، اگر شهرداری بدهی خود را پرداخت کند این کار را انجام می دهم.

مدیر منطقه پنج اهواز اضافه کرد: اما شهرداری نمی تواند این بدهی را پرداخت کند زیرا در ابتدا باید پرداخت های علی الحساب حقوق کارگران تسویه شود تا بتوانیم پرداخت بعدی را انجام دهیم.

سواری با بیان اینکه این مشکل درون سازمانی در حال حل شدن است، خاطرنشان کرد: وقتی ما که مطلع از شرایط هستیم در جمع آنها حضور پیدا می کنیم بحث حقوق را مطرح نمی کنند اما وقتی کسی از خارج از بدنه با آنها صحبت می کند قصد بزرگنمایی دارند و ادعای کارگران در رابطه با عدم پرداخت حقوق نیز با همین هدف است.

وی بیان کرد: یکی از کارگران معترض عنوان کرد همسرم سقط جنین داشته و چون بیمه ندارم به دلیل مشکل مالی نمی توانم همسرم را از بیمارستان ترخیص کنم.

مدیر منطقه پنج اهواز با اشاره به اینکه علاوه بر کارگران منطقه پنج نیروهای شهرداری دیگری نیز در این تجمع حضور داشته اند، اذعان کرد: امروز مجددا با پیمانکار صحبت کردم که قول دادند تا امروز ظهر این مشکل را حل کند.

سواری عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کارگران این است که به واسطه ی افزایش حقوق در ابتدای سال پرداخت حقوق ها بصورت علی الحساب انجام می شود.

وی افزود: براساس قانون باید حداکثر سه ماه حقوق بصورت علی الحساب پرداخت شود اما ما از فروردین ماه سال جاری تا کنون علی الحساب پرداخت می کنیم زیرا هنوز تغییر میزان حقوق تصویب نشده باید این کار صورت گیرد تا این علی الحساب ها بواسطه ی ابلاغ قطعی شود.

مدیر منطقه پنج اهواز با بیان اینکه تا آبان ماه پیمانکار حقوق ها را بصورت علی الحساب پرداخت کرده، یادآور شد: امور مالی پرداخت علی الحساب را نمی پذیرد.

صبح امروز( ۹ دی ماه)  تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه مقابل درب شهرداری تجمع کردند.