مساله تنها تخلیه آب نیست؛ مردم حتی برای دستشویی مشکل دارند
مساله تنها تخلیه آب نیست؛ مردم حتی برای دستشویی مشکل دارند

چهار روز از بارش باران، آبگرفتگی معابر و پس زدگی فاضلاب در اهواز می گذرد اما کماکان مناطقی از شهر تحت محاصره آب قرار دارند و دقیق تر بگوییم ساکنین این مناطق در خانه زندانی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ به دلیل اینکه در این مناطق آب وارد منازل شده حتی امکان استفاده از دستشویی نیز وجود ندارد و در برخی از ویدئوهای ارسالی شهروندان به این موضوع اشاره کردند که واقعا مانده ایم چه کنیم و کجا برویم. مساله تنها به این ختم نمی شود بلکه مشکل تغذیه نیز در این مناطق وجود دارد و حتی بعضی ها گفته اند که شب ها در این دمای سرد و مه گرفته در چادر روی پشت بام می خوابند.

این موضوعات نشان می دهد که دیگر مساله تنها آبگرفتگی نیست بلکه به دلیل طولانی شدن مدت زمان آن و حجم بالای آن در بعضی از مناطق، شهروندان ساعت های سختی را سپری می کنند و لازم است در کنار تخلیه آب پشتیبانی های لازم دیگر نیز از آنها انجام شود.

حتی ممکن است بعضی از خانواده ها شرایط خاص تری را داشته باشند و نوزاد یا فرد بیمار و کهنسالی در خانه داشته باشند که رسیدگی می خواهد. لذا لازم است طرح محله به محله یا حتی خانه به خانه اجرا شود تا مشکلات مردم شنیده و برای آنها چاره ای اندیشیده شود.

این آب های راکد که فاضلاب هم بخشی از آن است ممکن است باعث شیوع بیماری هایی شود و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفته است تاکنون به ۲ هزار و ۲۳۱ خانوار آسیب دیده بر اثر  بارش های اخیر امدادرسانی شده است و یک هزار و ۳۹ نفر در آبادان، اهواز و کارون اسکان اضطراری یافته اند.

تجربه سیل و اسکان اضطراری مردم پیش روی ما است، مردم احتیاجاتی دارند آنها را فراموش نکنیم.