در شهرک دانشگاه اهواز همچنان وضعیت بحرانی است
در شهرک دانشگاه اهواز همچنان وضعیت بحرانی است

استاندار خوزستان با بیان اینکه در اهواز جزدر شهرک دانشگاه و مناطق اطراف آن مانند بهارستان نقطه بحرانی نداریم،گفت: به طور کلی آب از منازل استان خارج شده اما برخی خیابان ها و معابر دچار آبگرفتگی هستند و کار تخلیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی امروز( ۲۹ آذرماه) در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی در استان و اهواز اظهار کرد: با توجه به اقدامات شبانه‌روزی دستگاه‌های استانی و تلاش کارگران و کارکنان سازمان‌های مختلف در منطقه ی گاومیش شهرستان کارون آب فروکش کرده و از منازل خارج شده است و تنها در معابر آب وجود دارد که عملیات تخلیه در حال انجام است.

وی ادامه داد: آب در خیابان امام رضا(ع) خارج شده و تا دو ساعت آینده به طور کامل تخلیه می‌شود، همچنین آب در کوی شهید منتظری، کوی امام حسین(ع) ومنطقه شکاره ۳ در شهرستان کارون خارج شده  است. در منطقه درویشیه نیز آب از منازل خارج شده اما در خیابان و معابر وجود دارد و همچنان عملیات دفع و خارج سازی آب ادامه دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آب در خیابان ادهم، چهارراه زند، باهنر، سخیریه و کوی عابدی خشک شده و خارج شده است و تنها مختصر آبگرفتگی هایی به صورت کاسه ای وجود دارد و آب در منازل تخلیه شده است. در شهرک اکباتان ، کیانشهر، منازل کارکنان سپاه، منطقه ی کوی علوی و معین زاده آب از منازل خارج شده و با جدیت عملیات خارج سازی آبگرفتگی معابر در حال انجام است.

شریعتی افزود: منطقه رزها، لادن و مناطق حواشی آن در کیانشهر نیز این عملیات ادامه دارد و تمام کار تخلیه ی آبگرفتگی ها بوسیله ی ایستگاه پمپاژها صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: به طور کلی آب از منازل خارج شده  اما در برخی خیابان ها و معابر وجود دارد که کار تخلیه همچنان ادامه دارد در اهواز جز در شهرک دانشگاه و مناطق اطراف آن مانند بهارستان نقطه بحرانی نداریم و سایر نقاط از حالت حاد و بحرانی خارج شده است، مهندسین و کارشناسان ما در آب و فاضلاب، سازمان آب برق خوزستان، معاونت عمرانی و شهرداری اهواز با جدیت در حال تلاش هستند که هر چه سریعتر این منطقه نیز از وضعیت بحرانی خارج شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: یک خط ریزشی در منطقه ۸ اهواز ایجاد شده که مشکلاتی را به همراه داشته است برای برخی از خیابان‌های این منطقه امروز رفع مشکل خواهیم کرد و پس زدگی های فاضلاب و آب‌های سطحی جمع آوری می شوند اما کار ریشه‌ ای آن ممکن است چهار روز زمان ببرد.

شریعتی در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی در آبادان گفت: در آبادان ایستگاه ۱۱ و منطقه مقاومت مشکلاتی در این زمینه وجود دارند و به شخصه امروز بازدیدی به همراه مسئولین استانی به این شهر خواهم داشت و برای این دو منطقه نیز تصمیماتی اخذ می شود.

وی در رابطه با وضعیت خرمشهراذعان کرد: کوی بهروز در خرمشهر با مشکلاتی مواجه است اما سایر مناطق به نسبت وضعیت عادی دارند امیدواریم که بتوانیم مناطق دچار مشکل در استان را ظرف امروز و فردا به وضعیت عادی برگردانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۱۷ میلیون مترمکعب آب در اهواز ریزش کرده که حجم بسیار قابل ملاحظه‌ای است و در ۵۰ سال اخیر سه بار این مساله رخ داده است در رابطه با نادر بودن این بارش دوره بازگشت  این بارش صد ساله است بعبارت دیگرهر سال یک درصد احتمال دارد چنین بارشی با این شدت و در این مدت کوتاه رخ دهد.

شریعتی در پایان اضافه کرد: با هم افزایی و همکاری که دستگاه های مختلف مانند نیروهای مسلح، دستگاه‌های قضایی، انتظامی، بسیج، سپاه، هلال احمر و سازمان آب و برق خوزستان، شرکت آب و فاضلاب، ملی حفاری، نفت، راه و شهرسازی، اداره کل نوسازی مدارس داشتند توانستیم این معضل را با سرعت حل کنیم چنین مساله ای در استان گلستان رخ داد که مشکلاتی را ایجاد کرد اما در خوزستان و اهواز با همت مردم، همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها و لطف الهی مشکل در حال رفع شدن است و به  سمت وضعیت عادی در حرکت هستیم.