خسارت منازل آسیب‌دیده در آبگرفتگی اخیر جبران می‌شود
خسارت منازل آسیب‌دیده در آبگرفتگی اخیر جبران می‌شود

استاندار خوزستان گفت: خسارت منازلی که در جریان آبگرفتگی اخیر در خوزستان دچار آسیب شدند، جبران خواهد شد.

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه با حضور در جمع مردم مناطق اهواز و کوت عبدا…(مرکز شهرستان کارون) که درگیر آبگرفتگی هستند، بیان کرد: تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای رفع مشکلات به وجود آمدهتامین شده و دستگاه‌هایی که در این رابطه ماموریت پیدا کرده‌اند با تمام توان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد:در شهر اهواز مناطق کیانشهر، خیابان ادهم، رسالت، باهنر، نبوت، فرهنگ‌شهر، شهرک دانشگاه، کمپلو، کوت‌ عبدا… در شهرستان کارون و محلاتی در شهر آبادان و بخشی از خیابان های آنها دچار آبگرفتگی ناشی از بارندگی شدید عصر دوشنبه است.

وی با بیان اینکه شخص رییس جمهوری و معاون اول وی در تماس‌های تلفنی پیگیر مشکلات هستند، گفت: در این رابطه نیز دستوراتی صادر شد که دستگاه‍ های اجرایی خوزستان در حال همراهی و همکاری هستند.

استاندار خوزستان همچنین به مردم خسارت دیده قول داد که خسارت منازل آسیب دیده آنها مانند سیل خوزستان جبران خواهد شد؛ برآورد میزان خسارت‌ها در چند روز آینده آغاز خواهد شد و در این زمینه جای نگرانی نیست.

شریعتی با عذرخواهی از مردم، بیان کرد: حجم بارندگیهای اخیر بیشتر از میزان پیش‌بینی‌ها بود ولی با این وجود تلاش‌ها برای رفع همه جانبه مشکلات ادامه دارد.

وی بارندگی ابتدای هفته جاری را سیل آسا بیان کرد و افزود: در ۲ تا سه ساعت ۹۰ میلیمتر در اهواز بارندگی صورت گرفت در حالی که متوسط بارش خوزستان در طول یک سال آبی ۲۳۰ میلیمتر است.

استاندار خوزستان در بازدید امروز خود از مناطق دچار آبگرفتی در کیانشهر و خیابان ادهم اهواز هم گفت: میزان آبگرفتگی نسبت به سه شنبه شب کاهش پیدا کرده و امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته، امشب وضعیت در این مناطق به حالت عادی بازگردد.
در شامگاه دوشنبه هفته جاری بارش شدید باران در خوزستان باعث آبگرفتگی در بیشتر نقاط خوزستان به ویژه اهواز و آبادان شد و زندگی روزمره مردم را مختل کرد، پس از گذشت ۲ روز ازاین بارندگی همچنان برخی مناطق خوزستان و اهواز درگیر آب گرفتگی هستند.

در پی بارش باران در روز دوشنبه مدیریت بحران خوزستان مدارس نوبت صبح و عصر ۱۳ شهرستان استان در روز دوشنبه و مدارس نوبت صبح ۱۳ شهرستان و مدارس نوبت عصر شهرستان های اهواز، آبادان، کارون، شادگان و خرمشهر را در روز سه شنبه را تعطیل اعلام کرد.

ادارات شهرستان‌های اهواز، کارون و آبادان نیز در روز سه شنبه هفته جاری به دلیل آبگرفتگی معابر نیز تعطیل شدند.

مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان های اهواز و کارون امروز چهارشنبه نیز به دلیل تداوم آبگرفتگی در این مناطق تعطیل اعلام شد.

مرجع/ ایرنا