میزان برداشت نفت از میادین مشترک افزایش داشته است
میزان برداشت نفت از میادین مشترک افزایش داشته است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در شش سال اخیر از میادین مشترک حدود 250 هزار بشکه افزایش تولید داشته ایم. 

به گزارش کاوش، جهانگیر پورهنگ در نشست خبری که یکشنبه ( ۲۴ آذرماه) در حاشیه سومین روز از نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه اساسنامه شرکت اروندان برای بهره برداری و راهبری عملیات در غرب کارون است، اظهار کرد: مساحت محدوده شرکت نفت و گاز اروندان حدود ۵ هزار کیلومتر مربع است که دارای ۱۴ میدان نفتی می باشد که ۷ میدان آن با کشور عراق مشترک است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل تاسیس این شرکت حساسیت کار در میادین مشترک است، ادامه داد: برداشت از میادین مشترک اولویت دارد و طبق برنامه تا سال ۱۴۰۴ باید به تولید بالای یک میلیون بشکه نفت در کشور برسیم که از این رقم حدود ۵۵ درصد از تولید نفت باید از میادین مشترک باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان با بیان اینکه از آن جایی که میادین غرب کارون در تالاب هورالعظیم است کار کردن در آن محدوده به دلیل رعایت موارد زیست محیطی دشوار است، تصریح کرد: پالایشگاه های داخلی نیاز به نفت دارند و اگر زمانی ایران در فروش نفت دچار مشکل شود یا به هر دلیلی نفت خود را به فروش نرساند تولید نفت از میادین داخلی را کاهش می دهیم و از میادین مشترک برداشت انجام خواهیم داد.

پورهنگ ضمن عنوان اینکه در شش سال گذشته تولید از میادین مشترک حدود ۲۵۰ هزار بشکه افزایش داشته، اذعان کرد: اولویت در تولید نفت برداشت از میادین مشترک است، برهمین اساس کار توسعه این میادین شروع شده است.

وی در خصوص مسولیت های اجتماعی خاطرنشان کرد: انجام مسئولیت های اجتماعی سرلوحه ی همه ی شرکت های زیرمجموعه ی نفت بوده و در سال های اخیر پررنگ نیز شده است، از آن جایی که نفت موجب درآمد و ایجاد منافع می شود باید افرادی که در آن منطقه هستند بیشتر منتفع شوند برهمین اساس ۸۰ درصد پرسنل شرکت از اهالی بومی منطقه هستند زیرا در صورت رضایتمندی اهالی کارکرد آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان در پایان اضافه کرد: برای تامین قطعات سیستم های کنترلی و تجهیزات و تکنولوژی با مشکلاتی مواجه هستیم اما در بحث های دیگر تولیدکنندگان داخلی ما در ساخت و طراحی قطعات مسلط هستند.