خوزستان نیازمند اجرای دقیق سند ارتقاء وضعیت زنان است/ آستانه تاب آوری اجتماعی و اقتصادی در استان پایین است
خوزستان نیازمند اجرای دقیق سند ارتقاء وضعیت زنان است/ آستانه تاب آوری اجتماعی و اقتصادی در استان پایین است

استاندار خوزستان با بیان اینکه سعی شده سند ارتقاء وضعیت زنان منطبق با شرایط زنان در استان طراحی و ترسیم شود و فاصله ی بین مردان و زنان هدف را ترمیم کند، گفت: خوزستان بسیار نیازمند اجرای دقیق این طرح با محوریت شاخص های اصلی تاثیر گذار آن است.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی در جلسه  شورای برنامه ریزی با موضوع رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان خوزستان که امروز( ۱۸ آذرماه) با حضور معاون رییس جمهور در امور بانوان ، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی دیگر از مدیران در سالن جلسات حوزه ی استانداری برگزار شد، بیان کرد: ما در کشورهای جهان سوم میوه ی درخت همسایه که غرب باشد را نگاه می کنیم در صورتیکه زمینی که باید حاصلخیز شود کشور خود ما است.

وی افزود: رشد و تعالی جامعه مدیون نیروی انسانی توانمند و سرمایه اجتماعی کشور است که مصداق آن انسجام اجتماعی، کیفیت تعامل اجتماعی و اعتماد عمومی است و تا این انباشتگی در حوزه ی سرمایه ی اجتماعی و اقتصادی انجام نشود ما به توسعه ی پایدار نمی رسیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مساله ی مهم استان و در عین حال کشور پایین آمدن آستانه ی سطح تاب آوری اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: تاب آوری به نوعی ظرفیت بازگشت از وضع دشوار به شرایط پایدار و توانایی ترمیم خویشتن است البته این ظرفیت ذاتی نبوده و آموختنی است.

شریعتی خاطرنشان کرد: تاب آوری در خوزستان با توجه به وجود بلایای طبیعی، مشکلات عمیق و پیچیده در وضعیت تعیین کنندگی قرار گرفته است و می تواند مشکلات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی را در استان تشدید کند.

وی ضمن عنوان اینکه شدت تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ارتباط مستقیمی با وضعیت تاب آوری خوزستان دارد، اضافه کرد: در سطح سیاست گذاری، تدوین برنامه و اجرای برنامه های فوق العاده سعی در ترمیم تاب آوری استان در مواجه با مسائل داشته ایم و این برنامه در حوزه ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حال اجرا است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حوزه ی زنان بعنوان بخش مهمی از مردم جامعه هدف اصلی این برنامه در خوزستان است، اذعان کرد: بی شک منابع اقتصادی و خدادای جامعه را به خودی خود توسعه نمی دهد بلکه کنشگران اجتماعی با توانایی هایی اقتصادی و علمی جامعه را به جلو می برند همانطور که در دنیا کشورهای توسعه یافته لزوما به لحاظ  منابع طبیعی ثروتمند  نیستند بلکه دارای منابع نیروهای انسانی و سرمایه های اجتماعی آموزش دیده هستند و اقتصاد پویا دارند.