حل مشکلات آب شرب و فاضلاب چهار شهرستان خوزستان در دستور کار است
حل مشکلات آب شرب و فاضلاب چهار شهرستان خوزستان در دستور کار است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از پیگیری برای رفع مشکل آب شرب و فاضلاب چهار شهرستان استان خبر داد.

به گزارش کاوش، کیامرث حاجی زاده در حاشیه ی جلسه ی شورای هماهنگی آب و برق استان که امروز( ۱۲آذرماه) در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروزمسئولان چهار شهرستان که مشکلات زیادی در بحث آب شرب و فاضلاب دارند جهت حل بحرانی که در این مناطق وجود دارد در این جلسه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه برای شهرستان های اهواز، حمیدیه، هویزه و رامهرمز مصوبات خوبی مطرح شد، ادامه داد: باتوجه به تاکیدات استاندار بر حل مشکلات آب شرب و فاضلاب در خوزستان در این زمینه پیگیری صورت گرفت و در اهواز نیز شرح گزارش و اجرای مصوبه ی خوبی در این رابطه شروع شد.

 مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اذعان کرد: با فرمان مقام معظم رهبری، پای کار بودن دولت، پیگیری آقای شریعتی و نماینده ی ولی فقیه دراستان کارهای خوبی در اهواز آغاز شده و امروز هم راهکارهای اجرایی آنها اندیشیده و مصوب شد که شرکت آب و فاضلاب اهواز بصورت گسترده کار مناطق را بطور همزمان آغاز کند.

حاجی زاده افزود: در شهرستان هویزه مقرر شد شبکه های آب تا پایان آذرماه به بهره برداری برسند تا مشکلاتی که وجود دارد در بحث آب شرب روستاها و قسمتی از شهر هویزه رفع شود.

وی عنوان کرد: درشهرستان رامهرمز که این منطقه جزو مصوبات ۲ساله ی ما بوده سازمان آب و برق مکلف شد  کار آبرسانی به این شهرستان را از پشت سد جره انجام دهد، همچنین رفع مشکل میداوود در شهرستان باغملک نیز بعهده ی شرکت آب و فاضلاب استان است که تا تیرماه بطورهمزمان به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطرنشان کرد: درشهرستان حمیدیه  نیز بحث بازسازی ایستگاه های برداشت و توزیع آب مطرح بود که در این زمینه  مصوباتی داشتیم و قرار شد شرکت آب و فاضلاب اهواز سریعا این کار را انجام دهد.

حاجی زاده با بیان اینکه در این جلسه بحث هایی نیز در خصوص سیلاب عنوان شد، بیان کرد: امروز شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی آب و برق استان در سه سال اخیر با حضورمدیرعامل و معاونین سازمان آب و برق، مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب، مدیران شرکت برق منطقه ای فرمانداران، مدیرکل اداره هواشناسی و اعضای این شورا به دستور استاندار برگزار شد.

وی در پایان اضافه کرد: در جلسات شورای هماهنگی آب و برق استان مسائل و تنش های آبی مانند بحث آب شرب درشهرستان های مختلف و مناطق روستایی استان که مطرح بود، پیگیری و حل شد.