ماجرای عجیب زمین خواران آبادان به کجا رسید؟ / بازداشت ۱۸ نفر در پرونده زمین خواری در آبادان / زمین خواران دوباره در حال بازگشت هستند!
ماجرای عجیب زمین خواران آبادان به کجا رسید؟ / بازداشت ۱۸ نفر در پرونده زمین خواری در آبادان / زمین خواران دوباره در حال بازگشت هستند!

پرونده زمین خواری آبادان، پرونده ای حجیم ۱۷ جلدی است که بخشی از پرونده به دادگاه کارکنان دولت در تهران فرستاده شده است و بخش عمده پرونده که اصل و اساس کار پرونده و شاه کلید معمای زمین خواری در آبادان است به دادسرای اهواز ارجاع داده شد.

کاوش: مراسم تودیع و معارفه رئیس‌ دادگستری و دادستان‌ عمومی شهرستان‌ آبادان، به موضوع زمین و زمین خواری در این شهرستان اختصاص یافت و دادستان پیشین آبادان ابعاد جدیدی از این ماجرا را تشریح کرد.

به گزارش کاوش، بخش هایی از سخنان دادستان پیشین آبادان در ذیل آورده می شود:

  • در فواصل زمانی سال های ۹۶ و ۹۷ پرونده ای درباره زمین خواری در دادگستری آبادان تشکیل شد که در این باره افراد متعددی احضار شدند، برخی ها جلب شدند، برخی ها که متواری بودند شناخته و دستگیر شدند و قریب ۱۸ نفر بازداشت شدند.
  • پرونده زمین خواری آبادان، پرونده ای حجیم ۱۷ جلدی است که بخشی از پرونده به دادگاه کارکنان دولت در تهران فرستاده شده است و بخش عمده پرونده که اصل و اساس کار پرونده و شاه کلید معمای زمین خواری در آبادان است به دادسرای اهواز ارجاع داده شد.
  • در طول چند ماهی که به این پرونده رسیدگی می کردیم زمین خواری در آبادان دیگر وجود نداشت و این مسئله به صفر رسیده بود اما در فواصل چند ماهی که پرونده در حال طی روند عادی اش هست و متهمانش نیز دستگیر شدند و برخی از متهمان با قرار تأمین بیرون هستند و پرونده در حال انجام کارهای مقدماتی اش هست دوباره زمین خواران در حال بازگشت هستند.