نفت برای خوزستان ارمغانی جز آلودگی نداشته است/ درآمدهای مدیریت شهری  به هیچ عنوان جوابگوی حجم کاستی های موجود در اهواز نیست
نفت برای خوزستان ارمغانی جز آلودگی نداشته است/ درآمدهای مدیریت شهری  به هیچ عنوان جوابگوی حجم کاستی های موجود در اهواز نیست

شهردار اهواز با بیان اینکه صنعت نفت برای ما ارمغانی جز آلودگی نداشته است، گفت: انتظار ما از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و وزارت نفت بعنوان شهردار اهواز بسیار بیشتر از چیزی است که اکنون شاهد آن هستیم.

به گزارش کاوش، موسی شاعری در حاشیه ی مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر در منطقه کوی علوی اهواز که شنبه ( ۱۸ آبان ماه) با حضور نماینده ی ولی فقیه در خوزستان، استاندار، اعضای شورای شهر اهواز، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: حق آلایندگی چاه های نفت که مصوب نیز شده است باید پرداخت شود تا بتوانیم از محل این اعتبار پروژه ی قطار شهری  اهواز را پیش ببریم و شاخص های کلانشهری را در اهواز گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از شرکت نفت بعنوان شهردار اهواز به شدت گلایه مندیم، ادامه داد: پروژه ای شروع می شود اما به دلیل اینکه در حریم نفتی است متوقف می شود، نمی شود که استخراج نفت را داشته باشند و خدماتی به مجموعه ی خود دهند اما ابتدایی ترین کارها مانند آسفالت خیابان مجاور را برعهده نگیرند.

شهردار اهواز با بیان اینکه از استاندار بعنوان نماینده ی عالی دولت در استان انتظار داریم که به مدیریت شهری عنایت ویژه داشته باشد، عنوان کرد: هدف شورای شهر و شهرداری اهواز توجه به مناطق کمتر برخوردار است و مجموعه ورزشی غدیر نیز نشان از توجه سیستم مدیریت شهری به این مناطق می باشد.

شاعری با اشاره به بازدیدی های مکرری که هفته ی گذشته باحضور استاندار و نماینده ی ولی فقیه از مناطق کمتر برخوردار انجام شد، در خصوص لزوم توسعه ی همه جانبه و متوازن شهر اهواز افزود:  این بدان معنی است که به همه ی نقاط شهر با یک دید برابر نگاه شود.

وی تصریح کرد: اهواز بعضا در بخش های مختلف از شاخصه های کلانشهری فاصله دارد و باید یک توجه ویژه به آن شود که برای این منظور شهرداری اهواز نیاز به اعتبارات جدی دارد چراکه درآمدهای فعلی مدیریت شهری به هیچ عنوان جوابگوی حجم کاستی های موجود در اهواز نیست.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر دارای ۲ سالن ورزشی است و مجموعا به مساحت ۲۰۰۰ هزار متر مکعب است که سعی شده است با استاندارهای مناسبی ساخته شود، همچنین مساحت مجموع کلاس های آموزشی و مرکز اداری آن ۴۵۰ متر است.

موسی شاعری با بیان اینکه امروز شاهد به بهره برداری رسیدن فاز اول این پروژه هستیم، افزود: امکانات جانبی  فاز اول این مجموعه شامل دوازده کلاس، رختکن و سرویس بهداشتی است و عملیات اجرایی فاز ۲ آن  با امکاناتی مانند سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، نگارخانه و مجموعه ی پذیرایی با همکاری بنیاد برکات به زودی آغاز خواهد شد.

وی اذعان کرد: این مجموعه با این هدف که جوانان این منطقه در کنار سپری کردن اوقات فراغت خود نشاط و شادابی را از طریق ورزش بدست آورند احداث شده است همچنین توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی و نیز شناسایی استعدادهای مردم این منطقه از دیگر اهداف ساخت این پروژه بود که با همیاری اعضای شورای شهر به بهره برداری رسیده است.

شهردار اهواز ضمن اشاره به اینکه در روزهای آینده نیز در منطقه ی فرهنگیان و آخر آسفالت سرای محله ای دیگری به بهره برداری خواهیم رساند، توضیح داد: تلاش ما این است که پروژه های نیمه کاره را هرچه زودتر تکمیل کنیم و خدمات این چنینی را در تمام نقاط شهر به خصوص مناطق محروم توزیع کنیم.

شاعری تاکید کرد: در هفته ی آینده نیز کلنگ ۲ تقاطع غیرهمسطح با همکاری قرارگاه خاتم انبیاء بعنوان پیمانکار و مجری پروژه به زمین زده خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه های شهری با سرعت خوبی جلو می رود و امیدواریم در یک بازه ی زمانی کوتاه بتوانیم آنها را در کنار طرح های آسفالت، بهسازی معابر و توسعه ی فضای سبز به بهره برداری برسانیم.

شهردار اهواز عنوان کرد: نیاز مردم اهواز و مطالبه ی بحق آنها بسیار بیشتر از چیزی است که امروز شاهد آن هستیم و این لزوم تلاش مضاعف و همدلی و همیاری بیشتر دستگاه های مربوطه را می طلبد.

موسی شاعری بیان کرد: علی رغم اینکه استاندار در تمام صحنه ها کنار شهرداری بوده است اما صنعت نفت باید متعهدانه تر وظایف جدی تری را در قبال توسعه ی استان خوزستان و شهر اهواز بر عهده بگیرد.

وی درخصوص احداث ایستگاه آتش نشانی منطقه  کوی علوی گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم، ایمنی را در شهر بالا ببریم و زمان رسیدن ناوگان آتش نشانی را  در زمان حوادث به منطقه کم کنیم باید ایستگاه های متعددی در نقاط مختلف شهر داشته باشیم.

شهردار اهواز اضافه کرد: با توجه به بافت این منطقه نیاز به ایستگاه آتش نشانی محسوس است اما برای زمین ساخت و اعتبارات آن دچار مشکل هستیم که امیدواریم با وعده ی استاندار شهرداری این کار صورت گیرد و شهرداری نیز سهم خود را با اختصاص ماشین آلات لازم ایفا می کند.