انتظار می رود شرکت نفت مدیریت شهری را تسهیل کند / لزوم توسعه متوازن در مناطق اهواز
انتظار می رود شرکت نفت مدیریت شهری را تسهیل کند / لزوم توسعه متوازن در مناطق اهواز

استاندار خوزستان با بیان اینکه انتظار از شرکت نفت این است که مدیریت شهری را تسهیل کند، گفت: شرکت نفت خدمات ارائه می دهد اما انتطار شهرداری اهواز این است که با توجه به اینکه خاستگاه و بیشترین تولید نفت کشور در خوزستان است خدمات بیشتری اختصاص پیدا کند.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی در حاشیه ی مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر که  شنبه ( ۱۸ آبان ماه) با حضور نماینده ی ولی فقیه در خوزستان، اعضای شورای شهر اهواز، شهردار اهواز و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، در خصوص گله مندی شهردار اهواز از شرکت نفت بیان کرد: این گلایه مندی هم بحق بود و هم نابحق، اینطور نیست که وزارت نفت هیچ خدماتی به استان ندهد و ما هیچ بهره ای از نفت نبریم زیرا در بخشی از هزینه های شهری از ارزش افزوده و حق آلایندگی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه باید از کمک هایی که نفت می کند نهایت استفاده را ببریم، ادامه داد: در آغاز منصوب شدن بنده بعنوان استاندار خوزستان وزیر نفت ۱۵۰ میلیارد تومان برای مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین اختصاص دادند که بعضی دستگاه ها این اعتبار را بخوبی جذب کردند و برخی در این زمینه مناسب عمل نکردند.

استاندار خوزستان  با اشاره به اینکه مهندس زنگنه خود را متعهد به حمایت از خوزستان می دارد اما سایر مدیران نفت مانند ایشان عمل نمی کنند، افزود: ایشان وقتی منافع شهری با مساله نفت تداخل پیدا می کند بدنبال راهکاری هستند که هم بحث نفت بعنوان پایه اقتصاد ملی آسیب نبیند و هم شهر توسعه پیدا کند.

شریعتی اظهار کرد: در زمان سیل وزارت نفت امکانات خود را برای کمک به خوزستان بسیج کرد همچنین بعد از سیل نیز تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده و مراکز بهداشتی را برعهده گرفت و برای ساخت منازل مناطق سیل زده میلگرد رایگان در اختیار ما قرار داد.

وی اذعان کرد: شهرداری اهواز از عدم مطابقت درآمدها و هزینه ها گلایه مند است اما باید فکر کنیم که چرا در کلانشهر اهواز درآمدها این چنین است و کفاف  هزینه ها را نمی دهد اما بطور مثال در شیراز، اصفهان و تبریز چنین شرایطی وجود ندارد، جواب این است که در آن کلانشهرها تلاش برای توازن منطقه ای ایجاد شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این شهرها خدمات شهری در مناطق مختلف فراهم شده و ارزش افزوده افزایش پیدا کرده است و در نتیجه رغبت برای زندگی طبقه ی متوسط و بالا در این مناطق بیشتر شده است که این موجب افزایش درآمد شهرداری می شود اما ما چنین مساله ای را در اهواز نداریم.

لزوم توسعه متوازن در مناطق اهواز/ توازن توسعه برای افزایش درآمد شهرداری ضرورت دارد

غلامرضا شریعتی اضافه کرد: اگر می خواهیم شهرداری اهواز را ثروتمند کنیم که بتواند هزینه های خود را متقبل شود و پروژه های جدیدی را آغاز کند حتما باید  توسعه متوازن در مناطق شهری اهواز ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا چهار منطقه در اهواز وجود دارد که تا حدودی گردش مالی در آنها نسبتا خوب است و سایر مناطق را از خدمات ایجاد و رشد متوازن توسعه برخوردار نکرده ایم در نتیجه ارزش افزوده در آن مناطق کم است و خرید و فروش یا کمتر صورت می گیرد و یا اگر انجام می شود درآمدی برای شهرداری در بر ندارد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: توازن توسعه و انجام چنین پروژه هایی( پروژه ی مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر) در مناطق مختلف اهواز نه تنها برای خدمات دهی به مردم بلکه برای افزایش درآمد شهرداری ضرورت دارد.