۲ سوم مؤدیان مالیاتی در کشور از پرداخت مالیات فرار می کنند/ تنها ۳۸ درصد پزشکان خوزستانی کارتخوان نصب کرده اند
۲ سوم مؤدیان مالیاتی در کشور از پرداخت مالیات فرار می کنند/ تنها ۳۸ درصد پزشکان خوزستانی کارتخوان نصب کرده اند

مدیرکل سازمان امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه  بزرگترین مشکل ما در کشور این است که دوسوم مؤدیان مالیاتی رسمی یا غیررسمی از پرداخت مالیات فرار می کنند، گفت: از میان سه هزار و 287 مشاغل پزشکی، فقط 38 درصد پزشکان استان اقدام به نصب کارتخوان کردند و متاسفانه درخوزستان مشارکت صنف پزشکان در قالب ارائه صندوق های فروش بسیار کم است.

به گزارش کاوش، جهانشاه ارزانی بیرگانی شامگاه شنبه در حاشیه ی بازدید از چهارمین نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه ۳۲ پروژه بزرگ با عنوان طرح جامع مالیاتی در حوزه فناوری اجرا شده، اظهار کرد: هدف  اصلی این پروژه ها کاهش دخالت نیروی انسانی در تعیین مالیات با تأکید بر اطلاعات، اسناد و مدارکی که در نتیجه فعالیت های اقتصادی مؤدیان است.

وی ادامه داد: محاسبه مالیات بر اساس روش هایی است  که سازمان در چارچوب قانون به نام اظهارنامه برآوردی، اظهارسنجی و راستی آزمایی انجام می دهد که در صورت اجرا به کاهش فرار مالیاتی در حد معقول و استاندارد جهانی کمک می کند.

پزشکان استقبال کمی از پرداخت مالیات کرده اند

مدیرکل سازمان امور مالیاتی خوزستان گفت: پزشکان، نخبگان جامعه و بازار کار ایران هستند اما متاسفانه استقبال کمی از پرداخت مالیات کرده اند که امیدواریم مابقی پزشکان تا پایان سال جاری از این قانون پیروی کنند.

ارزانی درخصوص گزارش تخلفات پزشکان تصریح کرد: سازمان از مردم درخواست می کند با ارائه گزارش تخلفات در رابطه یا عدم استفاده از دستگاه های کارتخوان مسیر اجرای قانون را هموار کنند و اطلاعات  پزشک خاطی را از طریق سامانه ۱۵۲۶ وزارت اقتصاد گزارش کنند تا مأموران سازمان امور مالیاتی در موقع مقرر اقدام قانونی را انجام دهند. همچنین شماره تماس ۳۰۰۰۷۲۸۷ سامانه پیامکی دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی است.

وی یادآور شد: از سال ۹۳ چهار شرکت بزرگ نفتی آغاجاری، مسجدسلیمان، کارون و مارون سالانه موظف به پرداخت حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی هستند که این رقم با توجه به قیمت فروش نفت متغییر می شود و به صورت تقریبی سهم شهرداری اهواز حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی خوزستان تاکید کرد: این شرکت ها مشمول عوارض آلایندگی شناخته شده و ملزم به پرداخت عوارض ناشی از برداشت و استخراج نفت در قالب مالیات هستند.