کار بازسازی ۹۸ درصد از مناطق سیل زده به پایان رسیده است
کار بازسازی ۹۸ درصد از مناطق سیل زده به پایان رسیده است

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص بازسازی مناطق سیل زده گفت: کار بازسازی 98 درصد از مناطق سیل زده به اتمام رسیده است و در زمینه ی واحد های احداثی سهم استان سه هزار پانصد واحد بود که با پیگیری صورت گرفته به پنج هزار واحد رسید.

به گزارش کاوش، مسعود انصاریان یکشنبه ( ۱۲آبان ماه) در جلسه ای که به منظورهماهنگی و پیگیری موضوعات مرتبط با سیلاب، خسارات کشاورزی، مدیریت بحران و تشریح قانون جدید مدیریت بحران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، فرمانداران و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: در حال حاضر کاراحداث حدود چهار هزار و ۲۰۰ واحد شروع شده است و مابقی نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: از آن جایی که خوزستان استانی است که حوادث طبیعی و غیر مترقبه زیادی در آن رخ می دهد نیاز است نسبت به پیشگیری و تقویت سازه های مسکونی اقدام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: برای این کار مجوز نوسازی پنج هزار واحد را از مرکز گرفته ایم که تا کنون یکهزار و ۶۵۰ فقره از این تعداد را به بانک معرفی کرده ایم.

انصاریان تاکید کرد: از فرمانداران می خواهم در شورای مسکن شهرستان این موضوع را مطرح کنند که در صورت عدم همکاری بانک ها به ما اطلاع داده شود تا در این زمینه پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق سیل زده تعدادی از مردم هنوز نسبت به بازسازی منازل خود اقدام نکرده اند که فرصت اقدام برای بازسازی این مناطق اسفند ماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص بهسازی معابر روستاهای سیل زده عنوان کرد: کار حدود ۱۸ روستا را شروع کرده ایم و پیگیر تامین اعتبار برای ۷۵ روستای دیگر هستیم، امیدواریم در این ماه کار اجرایی آنها نیز شروع شود.

انصاریان در ارتباط با  زلزله ی مسجدسلیمان با اشاره به اینکه کارحدود سه هزار واحد تعمیری شروع شده است، اذعان کرد:  تشکیل پرونده برای این منطقه آغاز شده است اما سه بانک عامل اقدام به پرداخت تسهیلات نکرده اند.

 ضرورت تبعیت از قانون جدید مدیریت بحران

رییس گروه مقابه با سیل، مخاطرات دریایی و آب و برق مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: در قانون جدید مدیریت بحران ذکر شده است حداقل هرسه ماه یکبار جلسه مدیریت بحران تشکیل شود و برگزاری جلسات در راستای قانون جدید باشند و کسانیکه از این قانون سرپیچی کنند مجازاتی برای آنها درنظر گرفته شده است.

علی عبداللهی با اشاره به اینکه دراین قانون بسیاری از موارد به فرمانداران سپرده شده، افزود: این قانون به نسبت گذشته جامع تر و کاملتر است و به دستگاه های اجرایی شهرستان ها و واحدهای تابعه ابلاغ شود.

وی بیان کرد: بنابر پیش بینی های هواشناسی بارندگی ها در آبان و آذرماه بالاتر از نرمال است که داشتن آمادگی لازم در این زمینه برای فرمانداری ها و تمام دستگاه های اجرایی لازم است.

رییس گروه مقابه با سیل، مخاطرات دریایی و آب و برق مدیریت بحران استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: در مردادماه سال جاری اولین کارگروه مقابله با سیلاب برگزار شد که از جمله مواردی که اشاره شد بحث شناسایی نقاط سیلابی و حادثه خیز شهرستان ها بود همچنین مناطقی که نیاز به احداث سیل بند وجود داشت.