برای گرفتن حق بیمه باید هفت خوان رستم را رد کرد
برای گرفتن حق بیمه باید هفت خوان رستم را رد کرد

فرماندار دزفول با انتقاد از وضعیت پرداخت حق بیمه گفت: یک آسیب شناسی اولیه برای دلیل عدم استقبال مردم به بیمه این است که در زمان گرفتن بیمه جذب صورت می گیرد اما وقتی خسارت دیده خواستار حق بیمه خود می شود که حق قانونی و شرعی است باید هفت خوان رستم صورت گیرد و انواع و اقسام کارشناسی ها صورت می گیرد که این حق پرداخت نشود.

به گزارش کاوش، محمد حیدری یکشنبه ( ۱۲آبان ماه) در جلسه ای که به منظورهماهنگی و پیگیری موضوعات مرتبط با سیلاب، خسارات کشاورزی، مدیریت بحران و تشریح قانون جدید مدیریت بحران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، فرمانداران و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، عنوان کرد: بیمه یک سرمایه گذاری است و همانطور که شرکت های بیمه برای جذب ذی نفعان خود تلاش می کنند و برای گرفتن حق بیمه ساده سازی کرده اند برای پرداخت حق بیمه نیز باید این امر صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم امورات بیمه ای کشور را ساماندهی کنیم در هر حالتی باید حق را به بیمه گذار بدهیم و باید حق آن پرداخت شود.

فرماندار دزفول تصریح کرد: سیل و سیل بند رابطه ی مستقیمی باهم دارند و برای هردو همزمان باید برنامه ریزی شود، دزفول شهرستان پایین دست سد بسیار مهم دز است و به سیل بندهایی با درجه ی مقاومت بالا نیاز دارد.

حیدری بیان کرد: در سال پیش به دلیل اقداماتی که در گذشته انجام شده بود سیل بندها توانستند در برابر سیل مقاومت کنند و کمترین خسارت به اراضی کشاورزی شهرستان دزفول وارد شد همچنین تلفات انسانی و حیوانی نداشتیم.

وی افزود: حدود هشت کیلومتر از سیل بندهای دزفول شکسته شده است که با اعتبارات مصوب در این زمینه پیمانکار شروع به فعالیت در سیل بند زاویه ها کرده است.
فرماندار دزفول اعان داشت: بازدیدی هفته ی گذشته از این سیل بند انجام شد که به نظر می رسد اگر با این روند به کار بازسازی سیل ادامه دهند ۲ سال دیگر کار به اتمام نمی رسد گرچه کار انجام می شود اما روند بسیار کند است.

حیدری با بیان اینکه بازسازی مابقی سیل بندها در برنامه نیست، تاکید کرد: از مدیرکل مدیریت بحران و معاون عمرانی استانداری که مسئولیت این کار را در این زمینه به عهده دارند تقاضامندم علاوه بر زاویه ها کار ترمیم بقیه سیل بندها را نیز مدنظر قرار دهند.

حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر نیزبا اشاره به اینکه هر لحظه امکان گسل در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: شعیبیه هم زلزله خیز است و هم سیلابی که نیاز به اعتباری برای سالن مدیریت بحران و کمپ اضطراری دارد.

بیشترین فرهنگ بیمه در خوزستان است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص فرهنگ بیمه گفت: بیشترین فرهنگ بیمه در کشور متعلق به خوزستان است اما بعضی مواقع به دلیل تاخیر در پرداخت بیمه میزان تمایل به بیمه کردن پایین می آید.

سید عبدالرضا سید احمدی افزود: انتظاری که از بانک ها داریم این است که به روند پرداخت خسارات سرعت ببخشند زیرا اگر این امر تسریع پیدا کند ضریب نفوذ بیمه در کشت پاییزه به بالای ۹۰ درصد می رسد.