دکل های مخابراتی از نظر زیست محیطی ضرری ندارند
دکل های مخابراتی از نظر زیست محیطی ضرری ندارند

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور گفت: دکلهای مخابراتی BTS در مجاورت مدارس و مناطق مسکونی با توجه به رعایت استانداردها در نصب آنها ضرری از نظر زیست محیطی برای مردم ندارند

به گزارش کاوش به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهارمین نمایشگاه تخصصی الکامپ خوزستان؛ علیرضا ملکی جهان در حاشیه حضور در نمایشگاه الکامپ استان خوزستان اظهار داشت: وظیفه ما علاوه بر پایش بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعمال مقررات و نظارت های کیفی و کمی بر سرویسهای اپراتورها حفاظت از مشترکین و رسیدگی به شکایات را نیز بع عهده دارد.
وی درباره تازه‌ترین اقدامات این سازمان افزود: سامانه نظارت برکیفیت سرویس اینترنت مشترکین خانگی و سیار تحت عنوان سامانه فرادید راه اندازی شده که با استفاده از امکانات و سنجه های کیفی و کمی آن می توان وضعیت سرویس های ارایه شده را ازمبدا تا مقصد مشترک بررسی ودرصورت مشاهده هر گونه مشکل جهت بهبود کیفیت سرویس اخطارهای لازم را به شرکتهای ارایه دهنده خدمات صادر کرد.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب درباره وجود نقاط کور در استان گفت: در جاده‌های اصلی و مواصلاتی با مشکل جدی مواجه نیستیم ولی در برخی جادهای فرعی و روستایی لازم است که اپراتورها با نصب تجهیزات جدید مشکلات موجود را مرتفع که دراین خصوص اخطارهای لازم داده شده است ولی در برخی نقاط جاده ای و نقاط صعب العبور به دلیل عدم وجود زیر ساختها برخی اپراتورها دارای پوشش ارتباطی ضعیف می باشند و این امر بعضا به سبب عدم وجود شبکه اصلی برق و یا جاده دسترسی می باشد.علاوه برآن سرقت تجهیزات ارتباطی و مخابراتی نیز اپراتورها را در برقراری ارتباط پایدار با مشکل مواجه می کنند. که ممکن است تهیه مجدد تجهیزات برای آنها از نظرجایگزینی و هزینه ای بسیار مشکل باشد وپوشش ارتباطی مناطق را مختل نماید.
ملکی جهان ادامه داد: بیش از۶۵۰۰ ایستگاه BTS در استان توسط اپراتورهای مختلف با پوشش جمعیتی شهری بیش از ۹۷ درصد ،پوشش جاده ای بیش از ۸۰ درصد و پوشش جاده های ریلی بیش از ۹۸ درصد را با ضریب نفوذ بیش از ۹۰ درصد استان را پوشش ارتباطی می دهند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور عنوان کرد: بر اساس ضریب نفوذ مشترکین ارتباطات سیارخوزستان در ردیف استان‌های نخست کشوراست. همچنین از نظر استفاده از تکنولوژی نسل چهارم موبایل تمامی شهرستانهای استا ن دارای نسل چهام می باشند.
ملکی جهان درباره وجود دکل‌های مخابراتی درمجاورت برخی مدارس استان گفت: دکل های BTS در مجاورت مدارس به سبب اظهارات غیر کارشناسی موجب تشویش اذهان عمومی مردم شده که در این خصوص سازمان انرژی اتمی ایران براساس اندازه گیر یهای مستمر سطح تشعشع دکلهای BTS که براساس شاخص های استاندارد های ملی و بین المللی انجام می شود پس از بررسی و تحلیل نتایج آنها را به دستگاهای ذیربط اعلام می دارد که تا کنون هیچگونه مورد مثبتی گزارش نگرده است .و این اداره کل نیز به عنوان رگولاتوری بخش حاکمیتی در حوزه ICT بصورت شفاف و بی طرف بصورت دوره ای نقاط مختلف شهری را براساس استانداردهای ITU مورد پایش و اندازه گیری سطح تشعشع قرار داده و جهت تجزیه و تحلیل در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار می دهد.
وی همچنین تاکید کرد:با توجه به رعایت استانداردهای نصب و راه اندازی این تجهیزات از سمت اپراتورها تاکنون هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. ضمنا جابجایی دکل ها از نظر فنی مشکل ساز بوده و موجب نارضایتی مردم و عدم پوشش ارتباطی را ایجاد می کند.
در پایان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور گفت: مردم و مشترکین محترم از طریق سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ می‌توانند شکایت‌ها و مشکلات مربوط به عدم پوشش موبایل و عدم دسترسی وهمچنین سایر موارد ارتباطی و مخابراتی را از طریق این سامانه جهت بررسی و رسیدگی اعلام تا مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.