لزوم افزایش ضریب حقوق معلمان خوزستان برای جلوگیری از مهاجرت
لزوم افزایش ضریب حقوق معلمان خوزستان برای جلوگیری از مهاجرت

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: چالش اساسی ما در آموزش و پرورش این است که ظرف مدت پنج سال گذشته تا کنون ۶۰۰ نفر از نیروها از استان خارج شده اند، برای جلوگیری از مهاجرت نیروها که بسیاری از آنها در این زمینه نخبه بوده اند باید افزایش ضریب حقوق در خوزستان صورت گیرد.

به گزارش کاوش، کورش مودت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که چهارشنبه ( ۸ آبان ماه) در تالار طلاییه آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با حضورمعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار شد، اظهار کرد: در چند روز اخیر فضایی در استان حاکم بود که باید آن را رها کنیم و با همدلی به دنبال رفع مشکلات و توسعه امورات در آموزش و پرورش باشیم.

وی ادامه داد: باید منابع مالی و اعتباری پایداری را اختصاص دهیم و در هر منطقه ای براساس وضعیت موجود آن برنامه ریزی کنیم، اگر ما در وضعیت بد اقتصادی کشور که در حال حاضر وجود دارد چشم انتظار اعتبارات ناکافی دولتی باشیم بار آموزش و پرورش به منزل نخواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: از تمام مدیران آموزش و پرورش به عنوان مجریان مناطق درخواست دارم که گزارشی از شهرستانها باتوجه به شرایط  موجود ارائه دهند تا در شورای آموزش و پرورش استان براساس آن برنامه ریزی کنیم.

مودت در خصوص مشارکت خیرین عنوان کرد:  اگرچه در بعضی از شهرستان ها در زمینه ی مشارکت خیرین در ردیف اول تا سوم هستیم اما در برخی دیگر از شهرستانها مجامع خیرین مدرسه ساز وجود ندارد و خیرین به سمت حوزه ی امنیت( ساخت کلانتری) و سلامت رفته اند که باید از این ظرفیت برای ساخت مدارس نیز استفاده کنیم.