معاون خدمات شهری شهر اهواز گفت: این‌که ما با دست خودمان در هر محله‌ای سطل آشغال قرار بدهیم و به شهروندان بگوییم هر وقت خواستند زباله‌های خود را درب منزل بگذارند کار درستی نیست چراکه شهرداری در هرلحظه و هر دقیقه اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها نمی‌کند و همین امراتفاقا باعث تجمع آلودگی در یک نقطه خاص می‌شود.

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهر اهواز اظهار کرد: در حال حاضر موضوع جلسات و بحث با همکاران شهرداری در خصوص وجود یا عدم وجود مخزن آشغال است چراکه می‌بینیم در بعضی از شهرها که در خدمات هم به‌نوعی برای ما الگو هستند اقدام به جمع‌آوری مخازن زباله کرده‌اند و باید دانست، الزاماً وجود مخزن آشغال دال بر رعایت نظافت نیست بلکه گاهی اوقات اتفاقاً نتیجه عکس می‌دهد و وجود مخزن آشغال باعث تجمع آلودگی در یک نقطه خاص می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم مخازن زباله را از کانون تجمع آلودگی‌ها رهایی‌بخشیم مستلزم و متحمل هزینه‌های زیادی غیر از هزینه‌های تأمین مخازن زباله موردنیاز در سطح شهر خواهیم شد چراکه انجام این فرایند به مواردی ازجمله، حفاظت از مخزن، در پوشیده کردن مخزن، شست‌وشوی مخزن با ماشین‌آلات ویژه، احداث مکانی مناسب برای مخزن و شست‌وشوی مستمر مکان مخزن جهت رفع شیرابه‌ها نیازمند است.

عالی پور عنوان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در امر مدیریت شهری مشارکت ویژه‌ای داشته باشند به این نحو که در رأس ساعت مقرر آشغال‌های خود را بیرون بگذارند چراکه شهرداری در هرلحظه و هر دقیقه اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها نمی‌کند.

معاون خدمات شهری شهر اهواز تصریح کرد: شهروندان باید امر نگهداری از زباله، کیسه گذاری و قرار دادن آشغال‌ها در رأس ساعت مقرر را به‌منظور مشارکت در مدیریت شهری انجام بدهند و در این صورت نیز زباله گردهای غیرمجاز هم اقدام به پخش زباله‌ها در محل نخواهند کرد.

وی گفت: در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده‌اند که ترویج مخازن زباله در شهرها کار نادرستی است و شهروندان باید کیسه‌زباله خود را به‌منظور جمع‌آوری در یک ساعت مقرر و خاص بیرون بگذارند.

منبع: فارس