از امروز خاموشی ها جهت پایدارسازی شبکه برای فصل گرم سال آینده آغاز می شود
از امروز خاموشی ها جهت پایدارسازی شبکه برای فصل گرم سال آینده آغاز می شود

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: از امروز به بعد بیشترخاموشی هایی که صورت می گیرد با برنامه و جهت رفع معایب و پایدار سازی هر چه بیشتر شبکه ی برق و آماده سازی جهت فصل گرم سال آینده است.

به گزارش کاوش، علیرضا شکرخدایی  روز دوشنبه ( ۲۲ مهرماه) در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص قطعی برق صبح امروز منطقه ی پاداد، باتوجه به کاهش دمای هوا از مهرماه به بعد اظهار کرد: چهار هزار کیلومتر شبکه ی فشار متوسط و ۶ هزار کیلومتر شبکه ی فشار ضعیف ۲۲۰ ولت داریم که بعد از فصل گرما و اینکه زیر نور مستقیم خورشید و دمای ۷۰ درجه قرار داشته اند نیاز به بازنگری دارند.

وی باتوجه به اینکه در فصل تابستان شبکه متحمل مصرف زیاد شد، ادامه داد: نیاز است که ما از امروز تا قبل از فروردین ماه ۹۹ تمام طول شبکه را بازنگری کنیم و در جایی که ظرفیت نیاز به افزایش دارد این امر انجام و اگر تجهیزات در اثر اصطحکاک دچار مشکلاتی از قبیل روغن ریزی تراس شده برطرف شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهوازافزود: همچنین اگر اتصالات سست در شبکه های توزیع رخ داده است ( که در تابستان شاهد آن بودیم) و سیم قطع شده یا فیوز در اثر مصرف بیش از اندازه سوخته باشد این نقاط  توسط دستگاهی بنام دوربین ترمو ویژن( گرما نگاری) بازنگری می شود.

شکرخدایی با اشاره به شناسایی نقاط ثقل بار تصریح کرد: تجهیزاتی که دچار آسیب شده اند اعم از مقره، تراس و شبکه، باید بازنگری و بازسازی شوند تا برای فصل گرمای سال بعد آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سه نوع خاموشی صورت می گیرد، تصریح کرد: خاموشی با برنامه  که جهت اصلاح شبکه درساعات اولیه روز انجام می شود، خاموشی با برنامه ناشی از کمبود تولید برق که در ساعات پیک مصرف صورت می گیرد و حدود دو سال است این مورد را نداشته ایم و خاموشی که ناشی ازحوادث غیرمترقبه است مانند برخورد خودرو با شبکه، سقوط  داربست  بر روی شبکه واینکه در اثرافزایش  بار شبکه قطع سیم یا سوختن تراس رخ دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز خاطر نشان کرد: پنج  منطقه ی اهواز هرکدام  زیر نظر یک مدیریت و معاونت مهندسی، بهره برداری و مشترکین است که از امروز در اهواز فعالیت خود را  در این خصوص همزمان با شهرستان های حمیدیه، کارون، باوی و الهایی آغاز می کنند.