سیل خوزستان را از خشکسالی نجات داد
سیل خوزستان را از خشکسالی نجات داد

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارندگی های اواخر 97 و امسال خوزستان را از خشکسالی نجات داد، گفت: این بارندگی ها منجر به افزایش حجم مخازن پشت سدها شد همچنین شرایط تالاب ها نیز بهبود پیدا کرد که این ها از برکات سیل است.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که یکشنبه ( ۱۴مهرماه) با تاکید بر سیلاب در حوزه کرخه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، عنوان کرد: سیل اخیر باوجود خساراتی که براستان وارد کرد دستاوردهای خوبی نیز از نظر میزان ذخیره ی آب داشت، چراکه در بدترین شرایط و با یک میلیارد متر مکعب آب وارد سال آبی شده بودیم که این میزان کمتر از نیاز آب شرب بود.

وی با تاکید بر مقاوم سازی و تعمیرسیل بندها همچنین لایروبی مسیل‌ها و تالاب‌ها در مقابله با سیلاب احتمالی بیان کرد: در استان بیش از پنج هزار هکتار برنج کشت شد همچنین در پاییز نیز کشاورزان مجوز کشت پاییزه را دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در جریان سیل دولت همه جوره به مردم کمک کرد، خاطرنشان کرد: منازل آسیب دیده در حال احداث هستند که با کاهش دما این امر تسریع پیدا کرده است همچنین خسارات کشاورزان و تسهیلات نیز در حال پرداخت هستند.

شریعتی افزود: بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات مدرسه ساکریه هزینه شده و مدارس غیردولتی نیز بطور کامل بازسازی شده اند.

وی با اشاره به بسته شدن چند نقطه از شکاف دایک مرزی تالاب هورالعظیم که برای هدایت آب به سمت عراقی تالاب ایجاد شده بود، اظهار کرد: بعضی از روستاهای مناطق سیل زده در حال جا به جایی هستند.