جهت گیری سرمایه گذاری های کشور به سمت کودکان باشد
جهت گیری سرمایه گذاری های کشور به سمت کودکان باشد

فاضل نظری گفت: باید جهت گیری سرمایه گذاری ها و برنامه ها به سمت کودکان باشد، گرچه تمام مسائل کودکان در یک هفته قابل طرح و حل نیست اما قرار است در هفته ی ملی کودک اهمیت نیروی انسانی و امید به عنوان سرمایه ای مهم طرح شود.

به گزارش کاوش، فاضل نظری در آیین افتتاحیه هفته ی ملی کودک که امروز( ۱۳مهرماه) در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز با حضور استاندار خوزستان و جمعی دیگر ازمسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: کودکان ما باید یک زندگی شاد، امیدبخش و آرام داشته باشند چراکه کودک شاد و امیدوار بهتر از کودک تحصیلکرده و پرتلاش است هرچند که تحصیل خوب است اما زندگی شاد الزاما از این مسیر محقق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه همه ی مسئولین کشور و ارگان های اجرایی باید به این مقوله توجه کنند که آینده میراثی است که ما برای کودکانمان به جا می گذاریم، ادامه داد: متاسفانه نحوه ی اداره ی بعضی از حوزه ها در کشور بگونه ای است که به آینده کمتر توجه ای دارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشورعنوان کرد: اگر امروز در مضیقه  باشیم برای  اینکه آینده ی خوبی را رقم بزنیم و فرزندانمان روزهای درخشانی داشته باشند، اتفاق خوشایندی است گرچه ممکن است دشوار باشد.

نظری خاطر نشان کرد: آینده را به وسیله ی گذشته  باید پیش بینی و برای  بهترساختن آن تلاش کنیم و برای این امراحتیاج به مصالح و منابع است که اصلی ترین منبع ما برای ساخت آینده، کودکان هستند.

وی تصریح کرد: دیگر منابع مانند نفت و گاز تمام شدنی است اما نیروی انسانی متخصص و اخلاق مند برای استفاده ی بهتر از این منابع  ضروری است، چه بسا کشورهایی که منابع بسیاری دارند اما نمی توانند در سطح بین المللی بدرخشند و بالعکس کشورهایی هستند که منابع کمی دارند اما به دلیل جایگاه خوب انسانی و تلاش آنها توانسته اند به آینده امیدوار باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوراضافه کرد: امیدواری جامعه به آینده یعنی امیدواری ما به رشد کودکان و نوجوانان، چراکه کودکان در خیالشان آینده ای را می سازند که یک بخشی از ساختن و محقق کردن آن برعهده ی مسئولان کشور است.

فاضل نظری با بیان اینکه کودکان باید علاوه بر علم، اخلاق، صبوری، محبت کردن، ازخود گذشتگی و کارگروهی را بیاموزند، تاکید کرد: باید عطش زائد الوصفی که در معرفی یک نفر به عنوان نفر اول و معرفی هزاران نفر به عنوان افراد شکست خورده وجود دارد، از بین برود، در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رویکرد خود را از برگزاری  جشنواره ها به مهرواره ها تغییر داده است.