افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

استاندار خوزستان گفت: در یک سال اخیر سعی کردیم بیش از 63 درصد اعتبارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان را افزایش دهیم همچنین درآمدهای کانون نیز 50 درصد افزایش پیدا کرده که توانستند اثربخشی بیشتری در این راستا داشته باشند.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی در آیین افتتاحیه هفته ی ملی کودک که امروز(۱۳مهرماه) همزمان با سراسر کشور درسالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از چهل سال گرامیداشت هفته ی ملی کودک امسال علی رغم سال های گذشته در خارج از پایتخت و در خوزستان برگزار شد.

وی ادامه داد: بی تردید کودکان بخشی از سرمایه های ملی ما هستند و حساسیت و ظرافت امروز در موضوع تربیت و آموزش کودکان با ترسیمی از فردای روشن در امر توسعه پیوند می خورد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کودکان امروز نقش آفرینان عرصه ی توسعه کار آفرینی و تکامل آن در فردای ایران هستند، بیان کرد: امیدواریم که این هفته نقطه ی عطفی جهت بازشناسی عمیق تر نسبت به اهمیت مواجه با دنیای کودک باشد و نگرشی جامع در ابعاد مختلف تربیتی،آموزشی، بهداشتی،محیط زیست فرهنگی و هویتی کودکان به وجود آید.

شریعتی عنوان کرد: همچنین گرامیداشت این هفته می تواند مروری بر آسیب شناسی سیاست های گذشته در این خصوص باشد و در مسیر دستیابی به شیوه های نوین، خلاق و کارآمد برای کودکان تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خلاقیت در اغلب کودکان به صورت بالقوه وجود دارد مهم بسترسازی و ایجاد زمینه ی مبتنی بر دانش روانشناسی برای تغلب بخشی به خلاقیت کودکان و شناخت دقیق نیازهای آن هاست.

استاندار با بیان اینکه درکنار خلاقیت لازم است که قدرت آفرینش گری و اعتماد به نفش کودکان را نیز بیش از پیش تقویت کنیم، تصریح کرد: ضمن توجه به اهمیت شادی بخشی در دنیای کودکان نباید فراموش کنیم که کودکان آینده سازان این سرزمین هستند لذا شایسته است که در سنین کودکی مولفه های مهمی از جمله جامعه پذیری، مشارکت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و آگاهی اجتماعی را در زمره ی سرفصل های آموزشی کودکان قرار دهیم.

غلامرضا شریعتی اضافه کرد: قرار گرفتن در ایام ماه صفر و اربعین حسینی(ع) فرصت مناسبی برای آشنایی بهتر با آموزش های معنوی به کودکان است.
وی یادآور شد: باتوجه به رشد روز افزون تکنولوژی که به دنبای آن آسیب های اجتماعی نیز افزایش داشته موضوع هدایت کودکان نسبت به گذشته اهمیت ویژه ای پیدا کرده، نباید از بروز آسیب ها، بزهکاری و معضلاتی که دنیای کودکان را مورد تهدید قرار می دهد، غافل شویم.

استاندارخوزستان افزود: ارج گذاشتن به اقتضای فکری و سنی کودکان عزم جدی، فراگیر و تعامل سازنده و بنیان بخشی دستگاه های دولتی را می طلبد که باید در این خصوص با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری لازم را داشته باشند، همچنین شهرداری ها وسازمان های مردم نهاد نیز نقش مهمی می توانند در این زمینه ایفا کنند.

شریعتی اذعان کرد: دربحران سیل اخیر استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استان با اهتمام جدی در مسیر امداد فرهنگی و تقویت روحیه ی کودکان نقش مهم و به سزایی داشتند.

بهره مندی کودکان مناطق کم برخوردار ازفعالیت های کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بهره گیری از ظرفیت ها وظرافت های موجود کار با کودک، رفتاری متفاوت و موثر از خود در این زمینه بروز داده است و گستردگی تلاش آنها تا دورترین روستاها و کم برخوردارترین مناطق نیز درحال توسعه است.

وحید کیانی در همایش روز کودک با اشاره به اینکه جوامعی سعادتمند هستند که کودکان خود را به هنر اجتماعی زیستن و اندیشیدن رهنمود می سازند، بیان کرد: هفته ی ملی کودک پاسداشت کرامت کودکان سرزمین است که همواره سرشار از صلح و دوستی بوده اند.

وی ادامه داد: خرسندیم که آیین افتتاحیه ی این رویداد مهم ملی و بین المللی برای اولین بار در کشور پس از حدود چهار دهه درخارج از پایتخت و در استان خوزستان برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد: خوزستان سرزمین عشق و حماسه و دانایی است و کودک دانا و اهل علم، زمینه ساز آینده ی روشن برای این اقلیم است. کیانی با بیان اینکه شعار امسال هفته ی ملی کودک ” آینده را باید ساخت” است، اضافه کرد: ناوگان های سیار کتابخانه ای کانون اگرچه نیاز به نوسازی دارند اما کودکان را هیچگاه تنها نمی گذارند، چندان که با طرح امداد فرهنگی در جریان سیل نمود و بازخوردی ارزشمند از آن را دیده ایم.

به گزارش کاوش، مراسم گرامیداشت هفته ی ملی کودک روز دوشنبه(۱۳مهرماه) دراهواز با حضوراستاندار خوزستان، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، شهردار کلانشهر اهواز، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، امام جمعه موقت اهواز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزار شد.