وقتی پزشکان اینگونه رفتار می کنند از دیگران چه انتظاری است
وقتی پزشکان اینگونه رفتار می کنند از دیگران چه انتظاری است

تلخ است و مایه تاسف؛ کسانی را که خیلی ها آنها را الگو می دانند و آروز می کنند موقعیت آنها را داشته باشند شش هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند و بعد از کلی اصرار و دستور تنها ۲۰ درصد آنها حاضر به ثبت نام در سامانه فروشگاهی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ اینکه اکثریت قشر تحصیل کرده و پزشک یک کشور برای فرار مالیاتی دست به هر اقدامی بزنند شاید تنها در کشور ما رخ دهد و مایه تاسف است کسانی که باید برای دیگران الگوی رفتاری باشند نیازمند وجود کسانی هستند که آنها را کنترل و ملزم به رعایت قانون کند.

مایه تعجب است که چنین اتفاق های دردناکی در کشور ما رخ می دهد آن هم از قشری که تحصیل کرده است و وظیفه حفظ سلامت مردم را بر عهده دارند و از قرب و جایگاه خاصی در جامعه برخوردار است، یعنی در آن همه کتاب و درس که خوانده اند از مسئولیت پذیری و اخلاق و تعهد به جامعه هیچ کلمه ای گفته نشده بود، هیچ جایی ننوشته بود آقا یا خانم پزشک، قانون پذیر باشید و در اجرای آن پیشقدم شوید.

واقعا چه فکری پیش خودتان کرده اید که یک عمر فرار مالیاتی داشته اید و حالا که گند آن بالا آمده و ملزم به نصب کارتخوان و پرداخت مالیات شده اید باز مقاومت می کنید، ناسلامتی شما قشر تحصیل کرده و نمادی از توسعه یافتگی این مملکت هستید و ژست روشنفکری و منم منم کردنتان تا سیاره های دیگر هم رفته است.

شماها در این کشور الگو هستید و باید بیشترین حس مسئولیت را در مقابل این خاک داشته باشید نه اینکه برخورد سلیقه ای با قانون داشته باشید و جاهایی که به سود شخصی تان است به روی خود نیاورده و کار خلاف قانون را مرتکب شوید و اصرار عجیبی هم داشته باشید که همین روش را ادامه دهید.

واقعا برای شما که چنین درآمدهای کلانی به جیب می زنید عیب نیست برای کسب چند درصد درآمد بیشتر آن هم غیرقانونی، بیمار را روانه خیابان کنید تا برایتان پول نقد بیاورد؟ عیب نیست در عصر تکنولوژی و آسان پرداخت ها شبانه با یک گونی پول به خانه می روید؟ واقعا چه دلیلی دارید که مالیات درآمد کلان خود را پرداخت نمی کنید تا خرج همین سیستمی شود که اجازه داده شما چنین رشدی بکنید.

یک مشکل اساسی که در این کشور حل نشده، رفتار و قانون گریزی کسانی است که به لطف همین ساختار بزرگ و گنده شده اند و بیشترین ساختار شکنی را هم خود آنها دارند. کسی هم نیست به آنها بگوید که اگر تو امروز پزشک یا وکیل، ورزشکار یا هنرمندی و چنین برو بیایی را صاحب شده ای که شاید حق تو هم نباشند به لطف همین ساختار بوده، پس حداقل مرام و معرفتی هم که باشد به آن و قانون های آن احترام بگذار.

شاید هم  ما راه را اشتباه رفته ایم و آنقدر برای هر موضوعی به مسئولان و ساختار کشور انتقاد کرده ایم که دیگر از اطرافمان غافل شده ایم و همین فضای همیشه مسئولان مقصر هستند، باعث شد که عده ای سواستفاده کرده و هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند و طلبکار هم باشند.

البته ظاهرا همه شغل های با درآمدهای میلیاردی مانند پزشکان و وکلا رابطه خوبی با قانون ندارند و ۷۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این بخش وجود دارد که در این شرایط تحریم و خاص کشور می توانست بودجه کشور را تامین کند.

ناگفته نماند که سر صحبت با کسانی است که فقط پول را می بینند نه پزشکان شریف و قانون پذیری که علاوه بر خوش نامی و مسئولیت پذیری در حرفه خود، در کارهای خیر و عام المنفعه نیز پیشقدم و الگو هستند.