بدهی مالیاتی ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران
بدهی مالیاتی ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشورگفت: به گفته ی عوامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران این شرکت حدود 500 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد که طبق صحبت هایی که در جلسه با عوامل این شرکت داشتیم تصمیم گرفته شد تمام دستگاه های دولتی و بانک ها براساس میزان مطالبه ای که دارند هر کمک قانونی که می توانند در ارتباط با بحث بخشش جرایم مالیاتی این شرکت کنند.

به گزارش کاوش، بابک دین پرست در حاشیه ی جلسه  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران در شامگاه دوشنبه (۸ مهرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شد دستگاه های دولتی و بانک ها تسهیل و استمهال را در رابطه با بدهی مالیاتی این شرکت مد نظرقرار دهند که درجلسه ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری روز سه شنبه خواهیم داشت تعیین تکلیف کنیم تا بتوانیم راهکار خوبی را برای کاهش مشکلات این شرکت ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد مشکلاتی که از طرف عوامل شرکت گروه ملی مطرح شد کم بود اما مشکلات عنوان شده مهم هستند اگرچه هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست، برخی از مشکلات جدا از بحث نقدینگی شرکت است که باید به شرکت در این زمینه کمک کنیم.

معاون وزیرکشور با بیان اینکه استانداراعتبار خوبی به شرکت تزریق کرده اند اما یکسری ناهماهنگی ها در بین حوزه ی مدیریتی شرکت وجود دارد، تصریح کرد: امشب تصمیمات خوبی در راستای حل مشکلات شرکت گرفته شد و امیدواریم در جلسه ای که  روز سه شنبه با حضور استاندارتشکیل می شود بخش مهمی از مشکلات شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران حل شود.

دین پرست اضافه کرد: با توجه به اینکه سهم عمده ی این شرکت در اختیار یکی از بانک ها است در ارتباط این موضوع تصمیمات جدی تری گرفته خواهد شد واگر به نتیجه ای برسیم  گزارشی به ریاست جمهوری ارسال خواهیم کرد که درآینده ی این شرکت تصمیم خوبی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت پویا است و بازار عرضه ی خوبی دارد، تاکید کرد: این شرکت از ظرفیت های بالایی برخوردار است همچنین محصولات بسیار خوبی  نیز دارد و باتوجه به توانمندی هایی که برخوردار است می تواند به روزهای اوج خود برسد.