شهرستان کارون وضعیت نابسامانی در دفع زباله دارند/ احتمال آتش سوزی مجدد در صفیره بسیار زیاد است
شهرستان کارون وضعیت نابسامانی در دفع زباله دارند/ احتمال آتش سوزی مجدد در صفیره بسیار زیاد است

مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه مشکل تنها دفع پسماند اهواز در سایت صفیره نیست، تصریح کرد: شهرستان کارون و شهرکوت عبدالله نیز وضعیت بسیار نابسامانی در دفن زباله های شهری دارند و بسیاری ازمعضلات ناشی از پسماند مربوط به این نقاط بوده و بویی که چند وقت پیش در سطح شهر پیچید به صفیره ارتباطی نداشت و مربوط به این سایت ها بوده است.

محمد جواد اشرفی درگفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص مدفن پسماند اهواز اظهار کرد: درحال حاضر محل دفن زباله مشکل خاصی ندارد اما به طور کلی محل دفن پسماندهای شهر اهواز که در سایت صفیره است به صورت غیر بهداشتی دفن می شود.

وی با اشاره به اینکه در سایت صفیره دفع پسماند صورت می گیرد در صورتیکه باید عمل دفن انجام گیرد، افزود: مشکلات در این خصوص پا برجاست و همچنان احتمال آتش سوزی درسایت صفیره بسیار زیاد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: سایت صفیره از لحاظ مکانی فاصله ی نسبتا مناسبی با شهر دارد اما مشکل  این سایت در مدیریت نحوه ی دفن است.

اشرفی عنوان کرد: حضور زباله گردها در صفیره و نسبت دادن اخلال در نحوه ی صحیح دفن توجیحی برای کوتاهی در این زمینه نیست و شهرداری باید مدیریتی را اعمال کند که از ورود آن ها به سایت جلوگیری شود.