مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بیش از ۴۲۶ هزار زائر حسینی از اول محرم تاکنون، از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به کشور عراق تردد کردند.

غلامعباس بهرامی نیا بیان کرد: این آمار شامل ورود ۲۱۹ هزار و ۱۷ نفر و خروج ۲۰۷ هزار و ۷۱۷ نفر از این ۲ گذرگاه های مرزی خوزستان است.

وی افزود: ۶۷ هزار و ۲۱۸ نفر از اول محرم تاکنون از مرز چذابه تردد کردند که این رقم شامل ۳۴ هزار و ۵۳۰ مسافر اتباع خارجی و ۳۲ هزار و ۶۸۸ مسافر ایرانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۶۰ هزار و ۷۶۲ نفر از مرز شلمچه تردد کردند، گفت: این تعداد شامل ۲۳۴ هزار و ۶۳۹ نفر مسافر اتباع خارجی و ۱۲۶ هزار و ۱۲۳ نفر مسافر ایرانی می شود.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهر ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی مشتاقان کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق ، از هفتم مهر (اول صفر) شروع می‌شود.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که امسال از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.

امسال مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان، مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی درنظر گرفته شده است.

مرز خسروی ۱۵شهریور امسال با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از ۶ سال بازگشایی شد تا تردد زائران ۲ کشور با سهولت بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایرنا