باید به شهردار فرصت بیشتری داده شود/ هدف از طرح سوال استیضاح نیست
باید به شهردار فرصت بیشتری داده شود/ هدف از طرح سوال استیضاح نیست

یکی از اعضای شورای شهراسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه مطمئن هستم که آقای شاعری از عهده این مسئولیت بر می آید، گفت: شاعری مدت زمان محدودی است که شهردار شده و فرصت محدودی برای خدمت و مدیریت شهر داشته است، لذا باید میدان وسیع تری به آن بدهیم تا ببینیم شهردار جوان خواسته ی مردم اهواز را برآورده می کند یا خیر.

سید ناصر موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص طرح سوال از شهردار اهواز اظهارکرد: اکثریت اعضای شورا مخالف استیضاح شهردارهستند و هدف اعضای شورا از طرح سوال این است که فشاری به شهردار برای توسعه ی خدمات رسانی شهری وارد کنند چرا که اهواز برای بهبود اوضاع نیاز به شهرداری پرتلاش دارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات شورا باید عقلانی باشد نه احساسی، افزود: با توجه به نشست هایی که با اعضای شورای شهر به صورت فردی داشته ایم هدف آن ها از طرح سوال انتقام جویی نیست بلکه به این جهت است که در خصوص اقدامات شهرداری از انتصاب تا کنون پرسش شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهراهواز عنوان کرد: مراحل قانونی طرح سوال از شهردار در حال طی کردن مهلت ۱۰ روز است و تا روز دوشنبه هفته ی جاری باید پاسخ آن از سوی شهردار داده شود.

موسوی نژاد ادامه داد: طرح سوال با هدف استیضاح شهردار نبوده و تنها تلنگری است که سوالات تخصصی و فنی در حوزه ی شهرداری که دغدغه ی مردم نیز هست پرسیده شود.

وی تصریح کرد: گرچه در قانون صراحتا اعلام شده اعضای شورای شهر حق طرح هرگونه سوال از شهردار را دارند اما بهتراست سوالات به گونه ای نباشند که موجب التهاب در بدنه ی جامعه شوند.

این عضو شورای شهربا بیان اینکه سوالات متعددی در این خصوص از شهردار پرسیده شده، خاطرنشان کرد: از جمله این سوالات عدم ساماندهی بازارچه های  سنتی سطح شهر است که توسط وانت بارها تشکیل شدند و اگرحتی شهردار استیضاح و برکنار شود شهردار آینده نیزدر صورت حل نکردن این مشکل استیضاح خواهد شد.

سیدناصر موسوی نژاد با اشاره به عدم هماهنگی بین دستگاه های متولی خدمات رسان در شهر؛ اضافه کرد: این امر موجب شده تا شهردار نتواند به صورت یکدست کار کند، شورا و شهرداری از دستگاه های خدمات رسان هستند که مردم انتظارات به جایی از آن ها دارند اما اگر دستگاه های دیگر در کنار آن ها نباشند به هیچ وجه نمی توان کاری انجام داد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی فراوان در شهرداری اهواز، گفت: شهردار مجاز به این تغییرات مدیریتی است و اکثر افرادی که توسط شهردار انتصاب شدند از قشر جوان هستند و این انتصابات در خصوص کارهای اجرایی شهر مفید است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهراهواز درخصوص بحث ورود شورا به نحوه ی انتصابات یادآور شد: بعضی از تحلیلگران ورود شورا به نحوه ی انتصابات شهرداری را علی رغم اینکه نظر شورا خواسته ی مردم است، دخالت می نامند.

موسوی نژاد با تاکید بر اقدامات مفید شهردارعلی رغم مدت زمان کوتاه انتصاب او، اظهارکرد: در چهارماه مسئولیت آقای شاعری سه پروژه ی سنگین آغازشده که ازجمله آن ها تقاطع غیرهمسطح مهرشهرـ کیان شهراست که با وساطت شهردار توسط قرارگاه خاتم انبیاء سپاه پاسداران انجام می شود و تاکنون در حد تجهیز کارگاه پیش رفته است و مقرر است ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.