نبود روحیه ی همکاری در بین مسئولان دلیل عقب ماندگی اهواز
نبود روحیه ی همکاری در بین مسئولان دلیل عقب ماندگی اهواز

استاندار خوزستان گفت: شهر اهواز به نسبت سایر کلانشهرها دچار عقب‌ماندگی است که دلیل آن عادت نداشتن مسئولان به کار جمعی است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مهرشهر ـ کیان آباد با اشاره به اینکه شورای‌شهر و شهردار اهواز باید بر توسعه این شهر تمرکز کنند، اظهار کرد: اعضای شورای شهر و شهرداری اهواز باید برای توسعه شهر همکاری کنند زیرا اگر شاهد کشمکش بین آنها باشیم در سیستم مدیریت شهری خلل  وارد می شود.

وی با بیان این موضوع که توزیع ترافیک باید به صورت متعادل در سطح شهرباشد، تصریح کرد:  انجام چنین پروژه هایی سبب خلق ثروت برای صاحبان املاک در سایر نقاط می شود و تردد در مناطقی مانند مهرشهر افزایش می یابد.

استاندارخوزستان با اشاره به این که از وظایف مهم مدیران شهری و شورای شهر حل مشکلات ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهری است، عنوان کرد:  توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تکمیل تقاطع ها و اتصال رینگ های حمل و نقل در راستای عملی شدن این وظیفه انجام می شود.

شریعتی اضافه کرد:  برای تهسیل رفت و آمد در رینگ غرب به شرق اهواز پروژه هایی از جمله ساخت تقاطع های غیر همسطح میدان دانشگاه و جمهوری پیش بینی شده که این پروژه ها با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا می شوند.

کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک کیان آباد

شهردار اهواز نیز در این آیین با اشاره به این که زیرگذر ۱۸ متری مهرشهر- کیانشهر به طول ۳۹۰ و عرض ۱۷ متر با اعتبار ۱۴میلیارد تومان احداث خواهد شد، گفت: با تکمیل این پروژه ۵۰ درصد بار ترافیکی منطقه کیان آباد و پل صیاد شیرازی کاهش پیدا می کند.

موسی شاعری  بیان کرد: به زودی عملیات اجرایی پروژه ی تقاطع زیرگذر ۱۸ متری مهرشهر- کیانشهر انجام می شود و همزمان ۲ پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری و دانشگاه نیزبا اعتبار۱۵۰ میلیارد تومان  ظرف سه هفته آینده کلنگ زنی خواهند شد.

وی با بیان این که روز سه شنبه هفته جاری موافقت نامه ای میان استانداری خوزستان و شهرداری اهواز امضاء می شود، ادامه داد: ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی اهواز در نظر گرفته شده است که تامین آن بر عهده شهرداری و استانداری خوزستان می باشد.

شهردار کلانشهر اهوازاضافه کرد: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق خزانه برای تکمیل پروژه های عمرانی به شهر اهواز تعلق گرفت، همچنین موافقت انتشار۵۰۰ میلیارد تومان اوراق نیز گرفته شده است.

شاعری خاطرنشان کرد: مدت زمان تکمیل پروژه  زیر گذر مهرشهر ـ کیانشهر در قرارداد ۱۸ ماه است اما با توافقی که با پیمانکار شده مقرر است با اجرای کار در سه شیفت، این پروژه در ۹ ماه به بهره براری برسد.

شاعری با اشاره به پروژه ی قطار شهری اهواز خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه با پیمانکار آن شرکت کیسون با مشکل مواجه شده است که باید تعیین تکلیف شود.