زیرگذر شهیدان خادم سیدالشهدای شوشتر که از آبان ۹۵ کار احداث آن آغاز و قرار بود در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد، از هفته جاری زیر بار ترافیکی رفت تا این بار در شهر شوشتر کاهش یابد.

به گزارش کاوش به نقل از ایرنا، شهردار شوشتر بیان کرد: این زیر گذر برای توسعه آتی شهر و چشم انداز ۱۰ساله طراحی شده که بار ترافیکی شهر شوشتر از شمال به جنوب خیابان علامه شیخ و پل شهید کجباف به خیابان امام خمینی(ره) ضلع غربی را کاهش می دهد.

عباس اسکندری گفت: اعتبار اولیه این پروژه ۷۵میلیارد ریال بوده که ۲۵ درصد قرار داد نیز به آن افزوده شد و به ۹۴میلیارد ریال رسید.

وی افزود: برخی مشکلات فنی و مالی باعث شد که این پروژه گاهی متوقف شود اما با پیگیری مسئولان شهرستان و استان موانع برطرف و سرانجام پروژه به مرحله بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: از زمان شروع این پروژه ۵۰درصد هزینه آن را استانداری پذیرفت تا از محل اعتبار ارزش افزوده و تملک دارایی تزریق کند اما در مجموع حدود ۶۰تا ۷۰درصد این پروژه از اعتبارات دولتی و بقیه آن نیز از اعتبارات جاری شهرداری تامین شد.

شهردار شوشتر افزود: طول پروژه از شمال به جنوب ۴۵۰متر است و ۲۵۶شمع از ارتفاع سه تا ۱۰متر در این پروژه اجرا شده است. عرض پروژه ۱۵.۵متر و عرض هر سواره حدود ۷.۲۰ سانتیمتر است و حدود ۹۰۰ تن آرموتور در آن استفاده شده و بیش از ۴۳هزار مترمکعب در این پروژه خاکبرداری و پنج هزار متر مکعب نیز بتن ریزی انجام شده است.