[ad_1] نامه نیوز با بیژن نوباوه قعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس گفتگو کرده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید. نوباوه: تا آنجا که اطلاع دارم گمانه زنی‌ها ناصحیح است و آقای جلیلی نامزد انتخابات مجلس نمی شود. او نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت […]

[ad_1]

نامه نیوز با بیژن نوباوه قعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس گفتگو کرده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

نوباوه: جلیلی نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود

نوباوه:

تا آنجا که اطلاع دارم گمانه زنی‌ها ناصحیح است و آقای جلیلی نامزد انتخابات مجلس نمی شود. او نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد.

اگر بخواهیم جا پای گذشته بگذاریم و لیدرها همان کسانی باشند که در انتخابات مجلس دهم لیست بستند، اصلا به نتیجه امیدوار نیستم چون با آن آقایان کار کردم و سابقه بدی از آنها سراغ دارم. معتقدم اصل و مبنا در بستن فهرست باید بر انتخاب کسانی باشد که با دیدن نام آنها مردم اطمینان کنند، در این صورت وحدت خود به خود شکل می گیرد.

مردم از شعارهای جریان های سیاسی زخم خورده اند و شاهدیم شخصیت های کاریزماتیک، با ایمان و کارآمد در بدنه این جریان ها کم هستند بنابراین افکارعمومی به فهرست های جناحی نمی تواند اعتماد کند.

عملکرد جریان اصلاحات در این سال ها ضعیف بود و حتی رهبران اصلاح طلب به این مسئله اذعان دارند، به همین خاطر می گویند «مردم به آینده نگاه می کنند» تا مشخص نشود چه گندی زده‌اند. البته از این رویکرد جواب نمی گیرند چون مردم بدون دیدن گذشته به آینده نگاه نمی کنند.

در عین حال جریان رقیب اصلاحات هم به اشتباهاتش اعتراف نکرده و نگفته «می خواهد به سمت لیاقت گرایی برود». وقتی مردم این رفتار دو جناح را می بینند به آنها اعتماد نمی کنند و حداقل اثرش آن خواهد بود که مشارکت عمومی در انتخابات کم می شود چون مردم می گویند جناح ها زمان انتخابات شعارهایی را سر می دهند اما در عمل چیز دیگری بیرون می آید.

افراد کاریزمای مجلس قبل کاملا معلوم هستند. جریان ها برای انتخاب نامزد باید بررسی کنند ببینند فرد کاریزما دارد یا خیر و نتیجه کارش در مجلس چه بوده است؟ معتقدم حتی یک نفر از افراد سنتی که در گذشته فقط قیافه نمایندگی به خود می گرفتند دیگر نباید وارد مجلس شوند.

وقتی در کنار نامزد کاریزما انقلابی، نام ۲۰ جوان هم در فهرست باشد، مردم به آنها هم رأی می دهند دیگر نمی پرسند اینها هیأت برو هستند یا خیر؟ بلکه می گویند «اینها همه بچه های انقلاب و همه شان خوب هستند». ضمن آنکه مجلس باید چند طیفی باشد تا آنها با هم بحث کنند. در مجلس هشتم فراکسیون اصلاح طلبان ۶۰ عضو داشت، در خیلی مسائل همچون کارگری و آموزشی با یکدیگر هم عقیده بودیم و همفکری می کردیم.

معتقدم مردم زمان انتخابات شعارها را کنار می گذارند و وقتی ترکیب لیست ها را دیدند آن وقت قضاوت می کنند.

از آن ۴-۵ شخصیت اصلی که بگذریم در سطح بعدی من بالاترین رأی را داشتم اما همین آقایان اسم من را جزء نفرات آخر می گذاشتند. همین آخر لیست هم که نام مرا می گذاشتند با زور و آژان‌کشی بود.

[ad_2]