استاندار خوزستان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال به دو گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، غلامرضا شریعتی امروز در بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه، با اشاره به اختصاص اعتبار به مرزهای استان خوزستان، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال به دو گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار به گذرگاه چذابه و مابقی به گذرگاه شلمچه اختصاص داده شده است.

استاندار خوزستان گفت: برای امسال که با حجم زائران به دلیل لغو روادید روبه‌رو خواهیم شد، ظرفیت‌های لازم در زمینه تامین پارکینگ ، پهنای باند برای تقویت ارتباط تلفنی، تعریض گلوگاه‌ها و دیگر اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده و مورد بررسی قرار گرفته است.

شریعتی عنوان کرد: باید امر احداث گیت‌های تردد زائران ایرانی و اتباع خارجه شتاب پیدا کند و بر همین اساس فرمانداران آبادان و خرمشهر باید پشتیبانی لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی به مرز شلمچه مشکل خاصی ندارد اما جاده چذابه نیاز به ایمن‌سازی و تعریض دارد و طرح چهار خطه کردن مسیر چذابه، قبل از موسم اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان گفت: اربعین حسینی امسال با ایام گرم مصادف خواهد بود و در این امر باید مسائل بهداشتی رعایت شود و امیدواریم که امسال در خوزستان شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل برای زائران رقم بزنیم.