استاندار خوزستان گفت: 13هزار بافت فرسوده در مسجد سلیمان شناسایی شده است که مقرر است در 2 سه سال آینده این واحدها توسط بنیاد مسکن ساخته شوند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش، غلامرضا شریعتی در نشست خبری شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که شامگاه پنجشنبه( ۷شهریورماه) برگزار شد، افزود: حدود یکهزار و پانصد واحد در مسجد سلیمان احداث و نوسازی و ۸۰۰۰ هزار واحد که تعمیر نیاز دارند انجام خواهد شد.

وی بیان کرد:  ۱۱هزار و پانصد واحد آن  از طریق بودجه ی دولت و یکهزار و پانصد واحد دیگر ازمحل اعتبارات شرکت نفت احداث و نوسازی خواهد شد.

استاندارادامه داد: سال ۹۵ اعتبار تخصیص یافته به  پروژه ی تصفیه خانه ی غدیریکصد و ۷۰ میلیارد تومان بود، سال۹۶ به یکهزار میلیارد تومان و در سال ۹۷ به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شریعتی اظهار کرد: تنها بند اجرایی نشده از مصوبات پانزدهم فروردین ماه بند فاز دوم ۵۵۰ هکتاری است، که با تفاهم نامه ای که  بین سازمان آب و برق استان و جهاد کشاورزی انجام شد وزارت نیرو تخصیص اعتبار به شرکت آب را پذیرفت.

وی عنوان کرد: اعتبارات تخصیص داده شده به مناطق سیل زده در زمینه ی ساخت مسکن، ایجاد زیرساخت ها وجبران  خسارت های کشاورزی با وجود تنگنا های مالی در این زمینه  قابل ملاحظه است.

استاندارخوزستان تصریح کرد: محور اهواز به ایذه ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل می خواهد که با دستور و تامین منابع توسط معاون رئیس جمهور تا پایان سال ۹۹ این بزرگراه اهواز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

غلامرضا شریعتی اضافه کرد: بزرگراه رامهرمز به بهبهان از محور اهواز به شیرازبرای تکمیل به  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد تا پایان سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به دستور دکتر نوبخت ۳۰ میلیارد کسری اعتبارات محور سوسنگرد به چذابه قرار است در سریع ترین زمان ممکن تامین شود تا این بزرگراه برای اربعین به بهره برداری برسد.

استانداربا اشاره به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت این اعتبار را تقبل خواهند کرد.

شریعتی در پایان بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبارتوسط معاون رئیس جمهور برای  محور خاکی میداوود که مردم منطقه را به لحاظ کشت و معیشت با مشکلات جدی روبه رو کرده، پرداخت خواهد شد تا در مدت یک سال این محورساخته شود.