کسب رتبه های برترکنکور در خوزستان نشان دهنده ی بالا رفتن کیفیت آموزش است
کسب رتبه های برترکنکور در خوزستان نشان دهنده ی بالا رفتن کیفیت آموزش است

استاندار خوزستان گفت: تلاش برای توسعه ی کمی مدارس، برچیده شدن مدارس کانکسی، بورس تحصیلی بویژه در مناطق محروم و اجباری کردن پیش دبستانی صورت گرفته است که ثمره ی این اقدامات  کسب موفقیت های آموزشی و رتبه های برتر کنکور سراسری است

به گزارش پایگاه خبری کاوش، غلامرضا شریعتی در جلسه ی شورای اداری استان که امروز(۳شهریور) در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد افزود:  رتبه های زیر ۱۰۰۰ کشوری در سال ۹۵ تعداد ۳۷ در سال ۹۶ تعداد ۷۹ و سال ۹۷ تعداد ۱۳۹ رتبه در استان بوده است.

وی بیان کرد: بعد از خانواده مهم ترین نهاد آموزش و پرورش است که مسئولیت تعالی جامعه را به عهده دارد، براین اساس تقویت این دو نهاد در اولویت سیاسی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در هفته ی دولت امسال ۴۶۹ پروژه ی عمرانی  با اعتباری در حدود ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح  و به بهره برداری می رسد که ۳۹ پروژه ملی ، ۲۲۰ پروژه ی استانی  و ۲۱۰ پروژه از سایر منابع  را شامل می شود.

وی افزود: ۲۳۹ پروژه روستایی و ۲۳۰ پروژه  شهری صورت گرفته است که میزان اشتغال زایی آن ها ۴۸۳۵ نفر بوده است.

استاندارخوزستان عنوان کرد: از نظرمیزان اعتبار اجرایی اداره کل بنادرو دریانوردی با ۱۳۱ میلیارد تومان بیشترین  مبلغ پروژه را به بهره برداری رسانده است و شرکت توزیع برق استان با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان و ۱۶۰ پروژه بیشترین تعداد پروژه را داشته است.

شریعتی تصریح کرد: بنیاد مسکن ۱۰۴ پروژه و شهرک های صنعتی ۵۹ پروژه  را داشته است که بیشترین تعداد پروژه ها در شهرستان حمیدیه با ۴۳ پروژه بوده است، آبادان با ۳۸ و اهوازبا ۳۵ پروژه به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان بهبهان با ۱۴۹ میلیارد تومان ،شوشتر با ۷۶ میلیارد تومان و مسجد سلیمان با ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیشترین تخصیص اعتبار را داشته اند.