[ad_1] خبرگزاری ایرنا: مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس از معرفی وزاری پیشنهادی دولت در وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی گفت: رییس جمهوری در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی وزاری پیشنهادی و سوابق آنها را جهت بررسی سوابق و اخذ رای به […]

[ad_1]

خبرگزاری ایرنا: مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس از معرفی وزاری پیشنهادی دولت در وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی گفت: رییس جمهوری در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی وزاری پیشنهادی و سوابق آنها را جهت بررسی سوابق و اخذ رای به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

پزشکیان افزود: رییس جمهوری «علی اصغر مونسان» را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و «محسن حاجی میرزایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

سوابق گزینه تصدی وزارت میراث فرهنگی

وزرای پیشنهادی برای دو وزارتخانه معرفی شدند

علی اصغر مونسان متولد تهران است. وی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد سپس فعالیت های اجرایی خود را با ریاست کارگاه در پروژهای عمرانی آغاز کرد و با مدیریت این پروژه ها و پذیرش مسئولیت های اجرایی در سازمان ها و ارگان های مختلف ادامه داد که از جمله می توان به: معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان)، مسئولیت های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی ( پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همچنین عضو هیئت مدیره و معاون فنی و اجرایی شرکت هریس اشاره کرد.

در سوابق علی اصغر مونسان، عضویت در هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز ( بنیاد مستضعفان ) و مدیر عاملی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به چشم می خورد . اوه علاوه بر سال ها پیشینه فعالیت های اجرایی در بخش های عمرانی ، مقالات متعددی در زمینه های علمی و پژوهشی دارد. او همچنین موفق به گذراندن دوره مهندسی زلزله شده و دارای گواهینامه دوره بتون های «SCC» ، دوره مدیریت استراتژیک پروژه و مدیریت پروژه «PMBOK» است.

او پس از مدتی مسوولیت معاونت اموراجتماعی فرهنگی شهرداری تهران را برعهده گرفت. مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بر عهده داشت مهندس مونسان در سال ۱۳۹۱ مدیر نمونه شهرداری تهران انتخاب شد. مونسان با حکم وزیر ورزش دولت یازدهم به سمت در سال ۱۳۹۳ عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپویس انتخاب شد. حسن روحانی رییس‌جمهور در مردادماه ۹۸ در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

سوابق گزینه تصدی وزارت آموزش‌ و پرورش

وزرای پیشنهادی برای دو وزارتخانه معرفی شدند

محسن حاجی میرزایی متولد سال ۱۳۳۸ از شهر قم است. او هم‌اکنون به‌عنوان دبیر هیئت دولت در حال فعالیت است.

رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف ۱۳۸۸ – ۱۳۹۲

رئیس مرکز مرکز ملی بهره‌وری ایران ۱۳۸۵- ۱۳۸۹

مشاور و مدیر کل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس جمهور ۱۳۸۱ – ۱۳۸۵

دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌های دولتی دفتر رئیس جمهور ۱۳۸۱ – ۱۳۸۵

‌معاون بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری ۱۳۷۷ – ۱۳۷۸

مشاور وزیر آموزش و پرورش ۱۳۷۸ – ۱۳۷۸

قائم مقام، معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سوادآموزی ۱۳۶۲ – ۱۳۷۸

مدیر استان‌های آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سوادآموزی ۱۳۵۹ – ۱۳۶۲

[ad_2]