کمبود ۱۶ هزار معلمی در خوزستان
کمبود ۱۶ هزار معلمی در خوزستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان با کمبود  ۱۶ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش روبه رو است اما برای جذب نیروهای جدید استانداردهای لازم را در نظر می گیریم.

به گزارش پایگاه خبری کاوش مهدی رفیعی دهکردی در جلسه ی شورای اداری استان که امروز(۳شهریور) در تالار امام رضا(ع)  شهرک نفت برگزار شد با بیان اینکه تا نیمه ی اول شهریور ماه باید تکلیف نیروهای انسانی مشخص شوند، اضافه کرد: امسال پنج دانشگاه فرهنگیان حدود یک هزار و ۱۹۷ نفر نیرواز طریق ماده ی ۲۸ به صورت استخدام پیمانی می گیرد.

وی افزود: دانش آموزان باید ضمن  فراگیری مطالبه گری صحیح و منطقی، حقوق شهروندی خود و دیگران را بشناسند و آزادی های مشروع دانش آموزان باید به رسمیت شناخته شود.

سرپرست اداره کل آموزش پرورش خوزستان عنوان کرد: زندگی جمعی، نحوه ی تعامل با دیگران، خودکنترلی و خود آگاهی از مولفه های آموزش دانش آموزان است چراکه لازمه ی رشد سیاسی و اجتماعی دانش آموزان خود کنترلی است.

رفیعی خاطر نشان شد: در تربیت سیاسی و اجتماعی وحدت، برادری ،نگاه کلان و پرهیز از نگاه قومیتی آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش علاوه بر تربیت سیاسی و اجتماعی باید بر ساحت زیبایی شناسی و هنری دانش آموزان توجه کند زیرا زیبایی شناسی اثر مستقیم بر آرامش خاطر داشتن و پرهیز از خشونت دارد و باید دراین خصوص سرمایه گذاری شود.

سرپرست اداره کل آموزش پرورش خوزستان همچنین توجه برسلامت روانی، فکری و جسمی و زیست محیطی دانش آموزان را لازم دانست و از شورای اسلامی، فرمانداران و بخشداران درخصوص اجرایی شدن این اهداف کمک خواست.

رفیعی یادآورشد: آموزش و پرورش گذرگاه دانایی ملی است که بدون توجه به آن از این گذرگاه نمی توان عبور کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به نقاط محروم که نیروی انسانی در آن به خوبی تقسیم نشده است  گفت: نباید صد در صد نیروی انسانی مدارس نیروی پاره وقت و سربازمعلم باشد.