۴۲هزار پرونده خانوادگی و اقتصادی در خوزستان
۴۲هزار پرونده خانوادگی و اقتصادی در خوزستان

معاون اول قوه ی قضاییه  گفت: آمار پرونده های خوزستان در سال 97 نشان می دهد از حدود پنج عنوان دادخواست مثل حضانت 42 هزار و 277 فقره پرونده تشکیل شده که عمده آنها مسایل خانوادگی و اقتصادی ریز و درشت است، همچنین در همین سال از چند عنوان کیفری تعزیر مانند، سرقت قابل تعزیر، توهین ، تهدید و ضرب و جرحی که به صورت عمد وغیرعمد وارد شده 181حدود هزار پرونده تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش، حجت الاسلام  و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای  امروز(۳۰مرداد) در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد:  اگر این ۴۲ هزار پرونده  به دستگاه قضایی ورود پیدا نکند قاضی برای رسیدگی به  پرونده های اساسی فرصت و دقت  بیشتری دارد، اقشار مختلف  عرب، لر و بختیاری و دستگاه های مختلف کمک کنند تا این قبیل شکایات در بین مردم حل و فصل شوند.

وی افزود: از آقای مرادی خواهشمندم که نه تنها از شورای حل اختلاف فعلی بهره گیرد بلکه آن را توسعه دهد و از ظرفیت های حوزه علمیه،  دانشگاه، نیروی امنیتی، استانداری، فرمانداری، شورا، بسیج و مساجد کمک بگیرد.

وی با بیان این که امروز مردم به حق از قوه ی قضائیه انتظار دارند که مقابل کجی ها و فسادها در اقسام مختلف گرفته شود عنوان کرد: در شرایطی هستیم که گاهی اوقات  تشخیص حق و باطل در فضای مجازی و غیرمجازی  آسان نیست.

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: فضا مسموم و مشکلات ما زیاد است، مسائلی از قبیل کمبود  نیروی انسانی اعم از قاضی، کارمند و تجهیزات اداری وجود دارد، باید از قرآن و ائمه ی  معصومین(ع) مدد بگیریم و صبر و صلات را پیشه کنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین اژه ای ضمن تشکر از زحمات رئیس کل سابق دادگستری فرهاد افشارنیا  تصریح کرد: حجت الاسلام مرادی طلبه ای فاضل و خوشنام هستند که  ارتباط با دادگستری، دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت را در کارنامه ی خود دارند، امیدواریم بتواند آن چه را که رضای حق تعالی است را قدم بردارد.

وی با تاکید بر این موضوع که  استان خوزستان  دارای ویژگی و اهمیت بسیاری است ، خاطر نشان کرد: باید مدیران از قوه ی مجریه و قضاییه  تا شوراهای شهر همه با یکدیگر همکاری کنند تا به استانی که از نعمت های بزرگ الهی به طور مثال  اتصال به دریا ،  ظرفیت های بالای طبیعی و منابع نفت برخوردار است و تا کنون نتوانسته ایم به درستی ازاین نعمت استفاده کنیم بهره ببریم.

وی خطاب به همکاران به خصوص دادستان و رئیس کل جدید، اضافه کرد: امروز همه ی مردم انقلابی و شهید پرور کشور مستحق خدمت هستند همه ی ما باید خالصانه،خادمانه و بی منت در خدمت مردم باشیم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: بعضی از بازداشت های موقت طولانی شده است، کسانی که ضرورت برای بازداشت آن ها نیست این امر انجام نشود و در صورت ضرورت به بازداشت تا زمان محاکمه، در تعیین تکلیف پرونده ها تسریع کنید که  غیر از این شود علاوه بر بازدارندگی آثار منفی نیز در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای گفت:  نظرات مدیران دادسرا، دادگاه حقوقی، کیفری و تجدیدنظر تبدیل به حکم می شود که باید اجرای این حکم  در پرونده های حقوقی تسریع بیشتری پیدا کند که در غیر این صورت اثر منفی در بین مردم دارد و زحمات بی فایده یا کم فایده می شود.