[ad_1] خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، نمایندگان پارلمان اردن از دولت این کشور خواستند که “امیر ویسبرود” سفیر رژیم صهیونیستی را از اما اخراج کرده و سفیر اردن را از تل‌آویو فرا بخواند. نمایندگان پارلمان اردن در نشست فوق العاده امروز همچنین خواستار تجدید نظر در قرارداد “وادی عربه” و توقف تمام اشکال […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، نمایندگان پارلمان اردن از دولت این کشور خواستند که “امیر ویسبرود” سفیر رژیم صهیونیستی را از اما اخراج کرده و سفیر اردن را از تل‌آویو فرا بخواند.

نمایندگان پارلمان اردن در نشست فوق العاده امروز همچنین خواستار تجدید نظر در قرارداد “وادی عربه” و توقف تمام اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.

درخواست پارلمان اردن برای اخراج سفیر اسرائیل

پارلمان اردن هچنین خواستار بررسی هتک حرمت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی و برقراری ارتباط با پارلمان های کشورهای مختلف برای اتخاذ مواضعی قاطعانه و یکپارچه در قبال این اقدامات اسرائیل در قدس اشغالی شدند.

عاطف الطراونه رئیس پارلمان اردن از دولت این کشور خواست که پیامی جدی و تهدیدآمیز برای رژیم صهیونیستی ارسال کند و به این رژیم بگوید که صلح بین اردن و اسرائیل در سایه ادامه تجاوزهای این رژیم در قدس و الأقصی در معرض خطر قرار دارد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز در این نشست گفت که حمایت از مسجدالأقصی و مقدسات در قدس اشغالی اصلی غیر قابل تغییر است.

وی گفت که اردن تمام اقدامات اسرائیل در شهر قدس اشغالی و تلاش برای تغییر وضعیت موجود در قدس و مسجدالأقصی را محکوم می کند.

از سوی دیگر “یحیی السعودی” رئیس فراکسیون فلسطین در پارلمان اردن خواستار تجدید نظر در قرارداد صلح وادی عربه بین اردن و اسرائیل و مخالفت با تقسیم زمانی و مکانی مسجدالأقصی شد.

[ad_2]