خوزستان بیشترین مشکلات تکمیل مسکن مهر را دارد
خوزستان بیشترین مشکلات تکمیل مسکن مهر را دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خوزستان با ۲۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام، بزرگترین مشکلات مربوطه را در سطح کشور دارد که اتفاقا متقاضی مسکن نیز در این استان زیاد است.

به گزارش کاوش به نقل از خبرگزاری فارس، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان خوزستان، اظهار کرد: خوزستان با ۲۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام، بزرگترین مشکلات مربوطه را در سطح کشور دارد که اتفاقا متقاضی مسکن نیز زیاد است.

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست دهیم که واحدهای مسکونی تکمیل شوند، افزود: منظور از مسکن، خوابگاه و سلول‌هایی برای زندگی نیست بلکه باید محل آسایش باشد و مسجد، بهداشت ، کلانتری و مدرسه فراهم شود.

حسینی بیان کرد: در خوزستان به علت گرما و خورندگی زیاد، هر یک روز که در تکمیل احداث مسکن تاخیر بیفتد، به ضرر مردم و استان است.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور برای تامین مسکن کارکنان دولت، اظهار کرد: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، کلیه اراضی دولتی دارای کاربری مسکونی، باید به صورت رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرند که میزان عمل به این قانون تا امروز نزدیک صفر بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته طبیعی است که هیچ سازمانی تمایل به واگذاری اراضی خود نداشته باشد به همین دلیل استراتژی ما این است که زمین را برای خانه دار شدن کارکنان خود دستگاه استفاده شود و اگر مازاد بود اجازه دهند بقیه مردم استفاده کنند.

حسینی با تاکید بر ضرورت اختلاط جمعیتی، بیان کرد: اینکه در یک منطقه تنها کارکنان یک دستگاه باشند و از مردم عادی سکونت نکنند، مسئله مطلوبی نیست؛ همچنین با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهری ما مستاجر هستند،  لازم است برای آنها کاری انجام شود و درصدی از اراضی به مسکن استیجاری در نظر گیریم.

وی گفت: اینکه جایی بسازیم که صرفا اقشار ضعیف، یا متوسط یا قوی در آن سکونت کنند، صحیح نیست؛ فرهنگ و آداب ما این است که هوای همسایه را داشته باشیم.

وی افزود: موضوع مسکن‌سازی بدون کمک دستگاه‌ها ممکن است و باید اراضی با کاربری مسکونی را با رعایت سرانه‌ها در اختیار کارکنان و سایر اقشار جامعه قرار دهیم.