شیوع بیماری های روده ای در رفیع/ ترس و نگرانی شهر را گرفته است 
شیوع بیماری های روده ای در رفیع/ ترس و نگرانی شهر را گرفته است 

یک عضو شورای شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه با بیان اینکه بیماری روده ای در این شهر شیوع پیدا کرده، افزود: مردم نگرانند که نکند آن اتفاقی که در شهرستان کارون باعث دفن قرنطینه یک بیمار شده دلیل این بیماری های روده ای باشد و مسئولین هم اطلاع رسانی لازم را نمی کنند.

به گزارش کاوش مهدی عامر پور در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری، اضافه کرد: طی یک هفته گذشته ۲۱ نفر به دلیل بیماری روده ای (اسهال شدید و استفراغ) به درمانگاه مراجعه کرده اند و کماکان مراجعه مردم به دلیل این بیماری به درمانگاه ادامه دارد.

وی دلیل این بیماری را تلاقی آب شرب با فاضلاب، سرریز فاضلاب در خیابان ها و تجمع آب های ناشی از سیل در اطراف شهر عنوان کرد و گفت: هرچند مسئولین آمار ما را تکذیب می کنند و حتی مشکل فاضلاب شهر را قبول ندارند اما واقعیت های شهر رفیع چیز دیگری است.

عضو شورای شهر رفیع ادامه داد: شهر به صورت یک جزیره در میان آب های ناشی از سیل قرار گرفته و در این آب ها لاشه های حیوانات وجود داردکه بوی تعفن آنها در ساعت هایی آزار دهنده است و می تواند یکی از دلایل بیماری روده ای در شهر باشد.

عامر پور گفته طبق آزمایش های صورت گرفته از بیماران یکی از دلایل این بیماری نزدن کلر برای گند زدایی از آب در قسمت هایی از شهر بوده است

وی تصریح کرد:پارسال نیز مشکلات فاضلاب ۱۰۰ نفر را به بیماری روده ای مبتلا کرده بود و برای رفع این معضل در جلسه ای تصویب شد که مخازن آب شستشو و تعویض شوند و شبکه فاضلاب اصلاح شود اما بعد از دو ماه و فروکش کردن بیماری هیچ کدام از مصوبه ها را انجام ندادند، حتی مصوبه تخلیه آب های سطحی که امسال ابلاغ شده نیز اجرا نشده است.

عضو شورای شهر رفیع با درخواست از مسئولین مربوطه برای حضور در شهر رفیع و بررسی علت بیماری و اطلاع رسانی به مردم، تاکید کرد: مهم تر از بیماری روده ای ترس و نگرانی است که در بین مردم وجود دارد و دفن قرنطینه یک بیمار در کارون نیز به آن دامن زده است که لازم است هر چه سریع تر در این خصوص با مردم صحبت و نگرانی از آنها برطرف کرد.