[ad_1] مدیر مسئول کیهان در یادداشتی به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان داد: «تعامل سازنده با جهان»، یک «ادعا» است که به «قوطی سربسته» شبیه است. باید گفت شعار «تعامل سازنده با جهان» برخلاف آنچه آقای روحانی گفته‌اند علت رای مردم به عملکرد سیاست خارجی دولت ایشان و نشانه تائید آن سیاست‌ها نبوده است […]

[ad_1]

مدیر مسئول کیهان در یادداشتی به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان داد: «تعامل سازنده با جهان»، یک «ادعا» است که به «قوطی سربسته» شبیه است.

باید گفت شعار «تعامل سازنده با جهان» برخلاف آنچه آقای روحانی گفته‌اند علت رای مردم به عملکرد سیاست خارجی دولت ایشان و نشانه تائید آن سیاست‌ها نبوده است چرا که اگر «وعده» را قول و قرار مشخص و «ادعا» را شعار کلی تلقی کنیم، باید گفت؛ مردم به «وعده»‌ها رای می‌دهند و نه «ادعا»‌ها و اگر قرار بر رای به ادعاها باشد همه نامزدها، ادعاهای مردم‌پسند و دهان پُر‌کن دارند.

بنابراین رئیس‌جمهور محترم برای ارزیابی میزان رضایت رای‌دهندگان از سیاست خارجی دولت ایشان باید وعده‌هایی را که در تبلیغات انتخاباتی خود به آنان داده است فهرست کنند و سپس برای ملت توضیح بدهند که کدامیک از آنها تحقق یافته است و چه تعداد از آن وعده‌ها بر زمین مانده و یا به عکس خود تبدیل شده است!

وعده داده بودید کاری می‌کنید که علاوه بر چرخ سانتریفیوژها چرخ معیشت مردم هم بچرخد و حالا هر دو از چرخش ایستاده است! فرموده بودید؛ همه تحریم‌ها را لغو می‌کنید ولی نه فقط لغو نشده که ده‌ها تحریم هم به آن اضافه شده است! وعده داده بودید که احترام پاسپورت ایرانی را حفظ می‌کنید اما، امروز وزیر خارجه شما هم در نیویورک که مقر سازمان ملل است بیش از ۸۰۰ متر مربع حق جابجایی ندارد و آمریکا قانون منع سفر به ایران را تصویب کرده است!و….

فهرست وعده‌های بر زمین مانده به درازا می‌کشد! کاش به چند وعده تحقق یافته ‌اشاره می‌فرمودید!

[ad_2]