[ad_1] ایرنا: بهمن مرادنیا، استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه مد و لباس کُردی در عمارت خسروآباد سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لباس کُردی از لحاظ پوشش اسلامی مشکلی ندارد و توصیه می کنم که پرسنل ادارات از آن استفاده کنند. وی لباس کُردی را زیبا، متنوع و دارای […]

[ad_1]

ایرنا: بهمن مرادنیا، استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه مد و لباس کُردی در عمارت خسروآباد سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لباس کُردی از لحاظ پوشش اسلامی مشکلی ندارد و توصیه می کنم که پرسنل ادارات از آن استفاده کنند.

وی لباس کُردی را زیبا، متنوع و دارای پوشش مناسب توصیف و استفاده از آن را در ادارات بلامانع اعلام کرد و افزود: اگر می خواهیم فرهنگ‌مان را حفظ کنیم باید در ادارات نیز همچون اماکن عمومی نیز در راستای ترویج و ارائه این لباس گام برداریم، ضمن اینکه طراحی لباس ها باید تعریف اصولی و پوشش لازم را داشته باشد.

استاندار کردستان لباس را نمادی از فرهنگ هر قوم و ملتی اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مد و لباس کُردی کاری بسیار ارزشمند است و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد و مردم نیز از آن استقبال کنند که فرهنگ به فراموشی سپرده نشود.

مرادنیا خواستار حمایت رسانه ها و دستگاه های مختلف در راستای ترویج و حفظ پوشش کردی در استان شد و اضافه کرد: ما از معدود قوم هایی هستیم که در سطح کشور بی‌نظیر بوده و باید برای حفظ هویت و فرهنگ اصیل خود و ترویج و توسعه آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی بر برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سطح ملی تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در چنین سطحی می تواند در بحث توسعه مسائل فرهنگی، تولید، اشتغالزایی و توسعه استان بسیار تاثیرگذار است، ضمن اینکه لباس کُردی برندی برای استان و زمینه توجه و علاقمندی بیشتر مردم به پوشش آن خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: بعد از کنگره بین المللی مشاهیر کُرد و معرفی چهره های شاخص این خطه از ایران اسلامی، برگزاری این نمایشگاه می تواند ادامه دهنده آن مراسم ارزشمند در جهت توسعه مسائل فرهنگی استان باشد.

مدیر برگزاری نمایشگاه مد و لباس کردی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه شامل ۳۰ غرفه از شهرهای استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کردهای مقیم تهران به مدت چهار روز از ۶ تا ۹ مرداد در عمارت خسروآباد برگزار شد.

الهان رحیمی افزود: در کنار ارائه لباس کردهای نقاط مختلف ایران، در این مدت کارگاه مرقوز بافی، شالبافی، هجیجی(زنده بافی)، زیورآلات دست ساز و غرفه های دانشجویان رشته طراحی و مد، خیاط خانه ها و پارچه فروشی های زنانه و مردانه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در بخش جانبی نمایشگاه اقدام به برگزاری نشست و کلاس های آموزشی تخصصی کلاش بافی، دوخت و دوز شد و در کنار آن تکنوازی و هم نوازی سازهای سنتی زینت بخش نمایشگاه مد و لباس کردی بود.

قرار بود این نمایشگاه به مدت سه روز ۶ تا ۸ مرداد در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شود که به دلیل استقبال گرم مردم تمدید و تا ۹ مرداد نیز ادامه پیدا کرد.

نخستین نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور استان های کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه از ۶ مرداد آغاز و تا ۹ مرداد در عمارت خسروآباد سنندج به طول انجامید.

[ad_2]