[ad_1] برترین ها به نقل از رسانه فارسی زبان: بعد از نزدیک به دو ماه توقف اضافه دو کشتی ایرانی در آب‌های برزیل، به‌خاطر امتناع شرکت ملی نفت این کشور، پتروبراس، از ارائه سوخت به این کشتی‌ها، دادگاهی در برزیل حکم داده‌است که پتروبراس باید به کشتی‌های ایرانی سوخت دهد. خبرگزاری رویترز روز ۲۷ تیرماه […]

[ad_1]

برترین ها به نقل از رسانه فارسی زبان: بعد از نزدیک به دو ماه توقف اضافه دو کشتی ایرانی در آب‌های برزیل، به‌خاطر امتناع شرکت ملی نفت این کشور، پتروبراس، از ارائه سوخت به این کشتی‌ها، دادگاهی در برزیل حکم داده‌است که پتروبراس باید به کشتی‌های ایرانی سوخت دهد.

خبرگزاری رویترز روز ۲۷ تیرماه گزارش داد که دو کشتی ایرانی «باوند» و «ترمه» که هر دو توسط آمریکا تحریم شده‌اند، برای واردات ذرت به برزیل رفته‌اند، اما شرکت‌های برزیلی از جمله شرکت نفت این کشور از ترس تحریم‌های آمریکا حاضر به سوخت‌رسانی به آنها نیستند و احتمالاً ایران مجبور شود خود برای آنها سوخت ارسال کند.

حکم دادگاه برزیل برای سوخت‌رسانی به 2 کشتی‌ ایران

نمایی از کشتی ایرانی «باوند» که در بندر پاراناگوا برزیل معطل سوخت‌گیری است

اکنون دادگاه برزیل می‌گوید شرکت «الوا کوئیمیکا» برزیل، صادرکننده ذرت به ایران، در فهرست تحریم‌های آمریکا نیست و پتروبراس باید به کشتی‌های ایرانی حمل‌کننده بار این شرکت سوخت تحویل دهد.

یک سخنگوی شرکت «الوا کوئیمیکا» اخیراً به آسوشیتدپرس گفته بود، این شرکت به دادگاه برزیل مراجعه کرده تا دستور به سوخت‌گیری کشتی‌های ایرانی بدهد.

این دو کشتی دو ماه پیش کود شیمیایی اوره به برزیل حمل کرده و وقت برگشتن قرار بود ۱۱۶ هزار تن ذرت از این کشور به ایران حمل کنند، اما با کمبود سوخت مواجه شدند و منتظر دریافت سوخت هستند.

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل، ۲۸ تیرماه، درست یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی دربارهٔ متوقف ماندن کشتی‌های ایران در سواحل این کشور، اعلام کرد دولتش به شرکت‌های این کشور دربارهٔ گستره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم‌ها هشدار داده‌است.

[ad_2]