استعفای مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان برای حضور در انتخابات مجلس
استعفای مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان برای حضور در انتخابات مجلس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با انتشار پیامی از سمت مدیرکلی آموزش و پرورش خوزستان استعفا داد و به رقابت های اسفندماه مجلس شورای اسلامی پیوست

محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، از سمت خود استعفا داد.

متن استعفای تقی زاده در ذیل می آید: 

به نام خدا

با سلام و عرض ارادت خدمت همکاران عزیز و ارجمندم

خداوند سبحان را سپاسگزارم از اینکه چند سالی از عمر خویش را در مدیریت آموزش و پرورش استان در راه خدمتگزاری به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت سپری نمودم و اکنون که این دوره پر فراز و نشیب به پایان رسیده است بر خود واجب می دانم تا صمیمانه از تدبیر، دلسوزی، تلاش و زحمات همکاران سخت کوشم سپاسگزاری کنم.

همکاران ارجمندم؛ فرزندان ما آینده و سرمایه ایران زمین هستند. فرزندانی که باید شناخت خوبی از تاریخ اسلام و تاریخ ایران داشته باشند و مفهوم تمدن را به خوبی بفهمند. زیرا امروز ایران فرزندانی تاریخ ساز و تمدن ساز می خواهد. فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و با هویت دینی و تاریخی عمیق…

همکاران عزیزم؛ فرزندان ما امروز باید قرآن را به خوبی درک کنند، بفهمند و به آن عمل کنند. خصوصا آنجایی که خداوند سبحان بندگانش را از منت گذاشتن، متعصب بودن، متحجر بودن، نفاق و ریاکاری باز می دارد.
فرزندانی که باید با واژه هایی مانند محبت، دوستی، رفاقت، جوانمردی، گذشت و همبستگی آشنا شوند و با این ساده ترین واژه ها می توان سرزمینی را از بزرگترین آسیب های اجتماعی رهایی بخشید.

فرزندانی که باید بدانند بدبختی های انسان امروز به خاطر نداشتن غذا و صنعت و ثروت و آب و خاک نیست. بلکه امروز جهل و فقر فرهنگی بشریت را در آستانه سقوط قرار داده است.

فرزندانی که نباید هرگز نقش بزرگ کتاب و کتابخوانی را در زندگی خود فراموش کنند، چرا که خوزستان همواره در طول تاریخ سرزمین دانشگاه ها، کتابخانه ها، نویسندگان و علمای بزرگ بوده است و اکنون سرزمین اندیشمندان و معلمین بزرگی همچون شماست. پس باید تلاش کرد. تلاش برای آینده این سرزمین …

همکاران اندیشمندم؛
در این سالها هر موفقیتی حاصل شد فقط با لطف خداوند سبحان و همت و تلاش شما بوده است. از زحمات همه شما سپاسگزارم و توفیق روز افزون شما را از خداوند منان مسئلت دارم و صمیمانه درخواست دارم قصور و کاستی های این بنده حقیر را نیز ببخشید.

محمد تقی زاده
۱۳ خردادماه ۹۸

سپاسگزاری فرهنگیان خوزستانی از دکتر محمد تقی زاده

جمعی از فرهنگیان خوزستانی با انتشار پیامی از تلاش های دکتر محمد تقی زاده در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان سپاسگزاری کردند. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أحسَنُ السُّمْعَهِ  ، شُکرٌ یُنشَرُ
بهترین آوازه ، تشکّرى است که منتشر شود .
( غرر الحکم : ۳۰۱۳ )

خاطرات نیک و ماندگار مرهون تلاش نیک اندیشان و نیک پندارانی است که با همت والای خویش سطور برجسته ای از پیشرفت و توسعه را در دفتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند و در راستای خدمت متعهدانه به میهن گام برداشتند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

آموزش و پرورش که محصول آن دانش و دانایی است از ارکان اصلی توسعه در یک جامعه است و یک کشور زمانی به اهداف متعالی خود دست می یابد که از این گذرگاه به سلامت عبور کند.

استاد ارجمند جناب آقای دکتر تقی زاده؛

تلاش صادقانه و شبانه روزی ۶ ساله جنابعالی در اولویت بخشی به امر تعلیم و تربیت با این دیدگاه که مسیر توسعه یافتگی نیروی انسانی از کف کلاس های درس عبور می کند، بر هیچ بیدار دل آگاهی پوشیده نیست از این رو بر خود لازم می دانیم قدردان همت بلندتان در اشاعه فرهنگ «اولویت بخشی به آموزش و پرورش» در استان پهناور خوزستان باشیم و بخواهیم که این مسیر متعالی پس از شما نیز با همین قدرت و شدت ادامه یابد.

استاد ارجمند جناب آقای دکتر تقی زاده؛

به دست تدبیر شما نعمات زیادی در دفتر آموزش و پرورش استان خوزستان نگاشته شده است که تحقق آنها نشانه توجه به تعلیم و تربیت فرزندانمان، تلاش برای نگهداشت نیروهای انسانی توانمندمان، جلوگیری از ایجاد نا امیدی در فارغ التحصیلان دانشگاهی مان و ایجاد امید در جوانانمان است و از این بابت مراتب سپاس و قدر شناسی خود را به حضورتان تقدیم می کنیم.

استاد ارجمند جناب آقای دکتر تقی زاده؛

ما فرهنگیان خوزستانی به سبب کسب رتبه اول پیش دبستانی در کشور، به کار گیری بیش از ۷ هزار نفر مربی پیش دبستانی در استان خوزستان به عنوان تنها استان در کشور، به کارگیری بیش از ۸ هزار نیروی حق التدریس و بیش از ۴ هزار نیروی رسمی در طی دوران تصدی گری شما بر آموزش و پرورش خوزستان، در جریان یافتن جذب ۵ هزار نفر نیروی خرید خدمات آموزشی، احداث بزرگترین درمانگاه فرهنگیان کشور در استان خوزستان و تغییر رتبه کنکور خوزستان از ۲۷ به ۱۹ از شما تشکر می کنیم.

امید آنکه‌ اندیشه متعالی و بلند شما که آموزش و پرورش استان خوزستان را صاحب کتاب توسعه ای مشتمل بر ۲۰ شاخص و اولویت کرد، همچنان بر پهنه تعلیم و تربیت در این استان گسترده باشد. در پناه عنایات پروردگار پیروز و سربلند باشید.

جمعی از فرهنگیان خوزستانی