رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به جاری شدن فاضلاب در معابر در پی وقوع سیل در اهواز گفت: تاکنون طغیان بیماری نداشته‌ایم. به گزارش کاوش به نقل از  ایسنا،‌ دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: اکنون دبی آب بالا است و در پی آن تعادل آب و ثقلی که باعث می‌شد فاضلاب از کانال‌ها به […]

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به جاری شدن فاضلاب در معابر در پی وقوع سیل در اهواز گفت: تاکنون طغیان بیماری نداشته‌ایم.

به گزارش کاوش به نقل از  ایسنا،‌ دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: اکنون دبی آب بالا است و در پی آن تعادل آب و ثقلی که باعث می‌شد فاضلاب از کانال‌ها به رودخانه وارد شود، برعکس شده است؛ در نتیجه تجمع فاضلاب ایجاد شده است که باید شرکت آبفا این مساله را مدیریت کند. برای حل این مشکل پمپ‌هایی خریداری شده تا کار انجام شود.

وی تصریح کرد: در این شرایط مردم باید بهداشت فردی و خودداری از تردد در معابر آلوده به فاضلاب و سیلاب را رعایت کنند زیرا شرایط آب و هوایی برای رشد باکتری و در پی آن بروز بیماری‌های گوارشی، اسهال و استفراغ وجود دارد.

حسینی‌زاده با اشاره به اعزام تیم‌های واکنش سریع از استان‌های معین به خوزستان، گفت: با تلاش همکاران بهداشت تاکنون طغیان بیماری در خوزستان نداشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به پس‌زدگی فاضلاب در معابر و خیابان‌ها بیان کرد: اگر شرایط به این شکل ادامه داشته باشد و مدارس بازگشایی شوند، کودکان از معابر عبور می‌کنند. باید خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش‌های لازم را ارئه دهند تا از مناطق آلوده به فاضلاب عبور نکنند و موجب انتقال آلودگی و فاضلاب نشوند.