مدیران واقعیت های خوزستان را بدون رتوش به رییس جمهور گزارش دهند / لزوم هماهنگی نمایندگان و مدیران ارشد خوزستان برای مطالبه خسارت های سیل / خسارت های سیل ۹۵ و سیل سال گذشته و امسال در اولویت باشد
مدیران واقعیت های خوزستان را بدون رتوش به رییس جمهور گزارش دهند / لزوم هماهنگی نمایندگان و مدیران ارشد خوزستان برای مطالبه خسارت های سیل / خسارت های سیل ۹۵ و سیل سال گذشته و امسال در اولویت باشد

بحث سیلاب در خوزستان تنها به همین سیلاب اخیر که در جریان است نباید محدود شود و سیلاب سال گذشته که باعث خسارت های قابل توجهی در بخش های زیرساختی و کشاورزی استان شده نیز باید در نظر گرفته شود…

کاوش: رئیس جمهور برای بازدید از سدهای دز و کرخه، نقاط حادثه خیز استان و شرکت در جلسه ستاد مقابله با بحران به خوزستان سفر می کند تا در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرد و در نهایت تصمیم های لازم برای مدیریت سیلاب ها گرفته شود.

این جلسه فرصت مناسبی است تا شرایط را آنگونه که هست با عالی ترین مقام اجرایی کشور در میان گذاشت و مطالبات و خسارت های وارده به استان بر اثر سیلاب را از او طلب و جبران کرد.

بحث سیلاب در خوزستان تنها به همین سیلاب اخیر که در جریان است نباید محدود شود و سیلاب سال گذشته که باعث خسارت های قابل توجهی در بخش های زیرساختی و کشاورزی استان شده نیز باید در نظر گرفته شود.

در واقع سیلابی که اکنون آمده و باعث خسارت هایی در کشور شده، چند ماه قبل در خوزستان آمده و باعث آبگرفتگی، تخلیه روستا و شهرها و خسارت های قابل توجهی در استان شده بود، سیلابی که چندان مورد توجه قرار نگرفت و حتی در جلسه ای که با حضور واعظی رئیس دفتر رئس جمهور برگزار شد صحبتی از جبران خسارت ها نشد.

یک مورد دیگر از خسارت های سیلاب در خوزستان، مربوط به سیلاب سال ۹۵ در استان است که آن خسارت ها نیز تاکنون جبران نشده و گلایه ها و شکایت های کشاورزان را از بی توجهی دولت به خوزستان در پی داشته است.

بحث دیگر همین سیلاب اخیر در خوزستان است که هر لحظه ممکن است وارد فاز جدیدی شود و خسارت های ایجاد شده را تشدید کند، از طرف دیگر با توجه به پایین دست بودن خوزستان و پیش بینی های هواشناسی و ذوب ذخیره برفی ممکن است در ماه های آینده نیز استان در خطر سیلاب باشد که لازم است در این نشست مورد ارزیابی دقیق و جبران خسارت قرار گیرد.

ظرفیت اسمی و واقعی سدهای استان و میزان گل گرفتگی مخازن آنها مطلب دیگری است که می تواند مورد بحث واقع شود تا تمهیدات لازم برای برطرف کردن مشکلات سدها اندیشیده شود.

وقتی در سفر رئیس جمهوری به استان گلستان و نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، خسارت های وارد شده بر اثر سیل با جزئیات مورد بحث قرار گرفته و تسهیلات بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در همه بخش ها به تصویب رسیده است لازم است چنین بسته های حمایتی برای خوزستان نیز در نظر گرفته شود تا بی اعتمادی های ایجاد شده در بین مردم خسارت دیده به دولت در استان از بین برود.

همه این موارد دست یافتنی است اگر در جلسه ستاد بحران استان هماهنگی لازم در بین مسئولان اجرایی و نمایندگان وجود داشته باشد و در ارائه عملکردها و گزارش ها مصالح استان در نظر گرفته شود.