ماجرای زمین‌خواری در امیدیه خوزستان به سال ۸۷ برمی‌گردد. زمانی که رضا مکطاع‌زاده، رئیس وقت شورای شهر امیدیه درباره تخلفات و پدیده زمین‌خواری در این شهرستان گفت: افرادی به‌طور غیرقانونی زمین‌های دولتی را که مربوط به شهرداری و شرکت نفت‌وگاز بوده است، تملک کرده‌اند، در صورتی که فشارهای موجود بر شورا از بین نرود، در […]

ماجرای زمین‌خواری در امیدیه خوزستان به سال ۸۷ برمی‌گردد. زمانی که رضا مکطاع‌زاده، رئیس وقت شورای شهر امیدیه درباره تخلفات و پدیده زمین‌خواری در این شهرستان گفت: افرادی به‌طور غیرقانونی زمین‌های دولتی را که مربوط به شهرداری و شرکت نفت‌وگاز بوده است، تملک کرده‌اند، در صورتی که فشارهای موجود بر شورا از بین نرود، در نمازجمعه امیدیه اسامی مافیای زمین‌خواری را افشا می‌کنیم.

حالا پس از ۱۰ سال هنوز این معضل گریبان‌گیر شهر امیدیه است و برای معترضان، از رئیس حوزه علمیه امیدیه، شورای شهر و شهردار تا فعالان اجتماعی و مدنی این روزها پرونده صادر می‌شود. رئیس شورای شهر امیدیه مدعی است یکی از متهمان اصلی زمین‌خواری، یکی از مسوولان شهر امیدیه است. پرونده‌ای که مدتی است خاک می‌خورد، با انتشار ویدیویی که برای چند روز فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد، در صدر اخبار قرار گرفت؛ فیلم ورود به خانه اسماعیل شریفی، فعال اجتماعی و جانباز، امسال سروصدای زیادی به پا کرد.

 

  1. ایرناپلاس