جولان فلرهای نفتی در آسمان اهواز/ سهم خوزستان از نفت فقط آلایندگی است / به خطر افتادن سلامت مردم در سایه انفعال محیط زیست خوزستان
جولان فلرهای نفتی در آسمان اهواز/ سهم خوزستان از نفت فقط آلایندگی است / به خطر افتادن سلامت مردم در سایه انفعال محیط زیست خوزستان
محیط زیست خوزستان و نمایندگان پرتعداد استان در کمیسیون انرژی در قبال این آلایندگی همه روزه و خطرآفرین، سکوت کرده اند و تاکنون وعده ها برای جمع آوری فلرهای نفتی محقق نشده است.

کاوش: سهم صنعت در آلودگی هوای کلانشهر اهواز ۶۵ درصد است و ۸۵ درصد از این نوع آلودگی مربوط به فلرهای نفتی است. در واقع سالانه میلیاردها فوت مکعب گاز از طریق فلرهای نفتی در خوزستان سوزانده می شود و محیط زیست و سلامتی شهروندان را در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش کاوش، نام نفت شاید برای مردم دیگر استان ها مترادف با نعمت باشد اما سهم خوزستان از آن تنها نغمت شده است که نه تنها چهره این استان زرخیز را تغییر نداده بلکه سلامتی مردمانش را نیز به خطر انداخته است و گاهی بر اثر آلودگی های فلرهای نفتی و گاهی به صورت مستقیم مانند انفجار خط لوله ی انتقال گاز به دلیل فرسودگی ، جان شهروندان را می گیرد.

در این بین محیط زیست خوزستان و نمایندگان پرتعداد استان در کمیسیون انرژی در قبال این آلایندگی همه روزه و خطرآفرین، سکوت کرده اند و تاکنون وعده ها برای جمع آوری فلرهای نفتی محقق نشده است. این گزارش تصویری کاوش، نقش فلرهای نفتی را در آلودگی های شهر اهواز و سلامت شهروندان نمایش داده است.