جزئیات تولید و مصرف برق در خوزستان در سال ۱۴۰۱/ رشد ۳٫۵ درصدی تولید برق
جزئیات تولید و مصرف برق در خوزستان در سال ۱۴۰۱/ رشد ۳٫۵ درصدی تولید برق
در سال گذشته 40 هزار و 140 گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل 3.5 درصد رشد داشته است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جزئیات تولید و مصرف برق خوزستان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش کاوش اخبار، فرامرز شادفر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها بیان کرد: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۴۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳٫۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار برق تولیدی ۳۰٫۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱٫۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۲۷ هزار و ۳۲۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴۱ هزار و ۶۰۰ گیگاوات ساعت ۳٫۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۱ با مصرف ۸ هزار و ۸۰۶ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۳٫۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۰ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.